دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه رویکرد برون‌نگری یعنی باید با دنیا تعامل داشته باشیم، گفت: کسانی که تصور می کنند تحریم یک نعمت است در اشتباه هستند زیرا تحریم، اقتصاد را حبس می‌کند اما برای پیشرفت باید به دنبال توسعه صادرات، واردات و تعاملات اقتصادی و دریافت تکنولوژی از دنیا باشیم.
نماینده مردم سپیدان در مجلس در تذکر به رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: متاسفانه شما بی عدالتی را در توزیع منابع و عدم اجرای دقیق و صحیح توازن منطقه ای را از سرحد خود گذرانده اید و این موضوع در بودجه سال 1400 به وضوح قابل مشاهده بوده و لازم است که اصلاح شود.
براساس اخبار به دست آمده عبدالرضا لوائی که برادر همسرِ محمد شریعتمداری وزیر رفاه است به عنوان “مدیر پشتیبانی و رفاه” شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و رییس هیات مدیره دو شرکت تابعه که همگی از زیرمجموعه‌های شستا و وزارت رفاه هستند؛ منصوب شده است.
رئیس جمهور با اشاره به گزارش ارائه شده گفت: در امر واگذاری و خصوصی‌سازی اصل بر رعایت دقیق، روشن و شفاف قانون است و باید با رفع ابهامات، زمینه تفسیرهای متفاوت را از میان برداشت به نحوی که در امر واگذاری‌ها اخلال ایجاد نشود.
روابط عمومی شورای نگهبان در واکنش به خبرسازی‌ها درباره دیدار آیت‌الله خاتمی و سعید محمد اعلام کرد: خبرسازی‌های صورت گرفته درباره دیدار انتخاباتی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) از اساس تکذیب شده و از افکار عمومی و رسانه‌های رسمی درخواست می‌شود، اخبار صحیح مربوط به شورای نگهبان را از وب سایت رسمی این نهاد پیگیری کنند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس طی نامه‌ ای به وزیر کار تاکید کرد که در اسرع وقت دو میلیون یورو (قرارداد ویلمتوس) به نرخ روز توسط وزارت ورزش و جوانان پرداخت شود و پیگیری‌های لازم در این خصوص با قید فوریت انجام پذیرد.
رییس جمهوری با بیان اینکه اگر پروتکلهای بهداشتی در دو ماه پیش رو مراعات نشود ناگزیر از اعمال محدودیت‌ها خواهیم بود، ابراز امیدواری کرد: کسب و کار مردم در ایام عید شرایط مناسبی داشته باشند و بتوانند ضررهای پارسال را جبران کنند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

ریاض در برجام جایی ندارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: بر اساس حقوق بین الملل قراردادهایی مانند برجام که تعداد اعضای آن مشخص است عضو گیری جدید آن تنها با اجماع طرفین ممکن است، بر این اساس عربستان در برجام جایی ندارد.
نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها تاکید کرد که با گذشت چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی دیگر قابل قبول نیست که مسئولان خود را در آسمان ببینند و مردم را در زمین، بلکه ما نیازمند مدیران کارآمد به دور از نگاه های حزبی و جناحی هستیم.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید به اینکه «هرگز با بایدن رفیق نبوده است»، خاطر نشان کرد،‌ تاریخچه روابط وی با بایدن تقریباً به ۲۰ سال پیش برمی‌گردد، زمانی که به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل مشغول به خدمت بود.
وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه آمریکا کشوری بود که از برجام خارج شد و تعهداتش را نقض کرد،گفت: اکنون هم وظیفه دارد به برجام برگردد و تعهداتش را اجرا کند. به محض آن که آمریکا تعهداتش را اجرا و ایران نیز نفع عمل به این تعهدات را مشاهده کند، ما نیز تعهدات خود را به صورت کامل اجرا می‌کنیم.