وزیر اقتصاد به مخبر نامه نوشت+ جزئیات

وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه‌ای به سرپرست ریاست جمهوری اعلام کرد: با گذشت بیش از ۳ ماه از ابلاغ آئین‌نامه اجرای مواد ۲۴ و ۳۰ قانون بهبود محیط کسب و کار و تأکید مکرر دولت مبنی‌بر تغییر ندادن ناگهانی مقررات، این سیاست‌های کلیدی دولت توسط برخی دستگاه‌های اجرایی به‌نحو مطلوب اجرا نمی‌شود.
تصویر وزیر اقتصاد به مخبر نامه نوشت+ جزئیات

به گزارش سایت خبری پرسون، در این نامه آمده است: همان‌گونه که مستحضرید، ثبات و پیش‌بینی‌پذیر کردن اقتصاد با منع تغییرات ناگهانی مقررات، یکی از برنامه‌ها و وعده‌های رئیس جمهور شهید بوده است که برای پیگیری و تحقق آن سال گذشته (۱۴۰۲) آئین‌نامه‌های اجرایی مواد ۲۴ و ۳۰ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار به ترتیب در نهم اردیبهشت و سیزدهم اسفند به تصویب هیأت وزیران رسید و برای اجرا به دستگاه‌ها ابلاغ شد.

با وجود گذشت بیش از ۳ ماه از ابلاغ آئین‌نامه در این زمینه و تأکید مکرر دولت مبنی‌بر تغییر ندادن ناگهانی مقررات این سیاست‌های کلیدی دولت توسط برخی دستگاه‌های اجرایی به‌نحو مطلوب اجرا نمی‌شود. از جمله این موارد می‌توان به تغییرات مکرر در سیاست‌های تجارت خارجی اشاره نمود که وزارت صنعت، معدن و تجارت دلیل آن را تغییر در میزان ارز تخصیص یافته از طرف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است. در این خصوص ۲ نمونه از شکایات واصله از طرف بخش خصوصی در حوزه‌های تجارت خارجی و کشاورزی به‌پیوست ارائه می‌شود.

نظر به اهمیت موضوع، خواهشمند است در صورت صلاحدید دستور فرمائید با وجود محدودیت‌های ارزی کشور همه مراجع صدور بخشنامه‌های مرتبط با کسب و کار، به احکام مواد ۲۴ و ۳۰ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و آئین‌نامه‌های مربوطه با جدیت تمکین کنند.

خاندوزی همچنین در نامه جداگانه‌ای به علی آبادی وزیر صمت ضمن اشاره به تغییر مکرر ضوابط و نحوه ثبت سفارش کالا در روزهای خرداد ماه امسال از سوی سازمان توسعه تجارت، خواستار رعایت مواد ۲۴ و ۳۰ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و آئین‌نامه‌های اجرایی آن در وضع مقررات جدید شده بود.

برخی دستگاه ها توجهی به اجرای قانون بهبود محیط کسب و کار ندارند

منبع: مهر

705775