ایران به بیانیه نشست سران ناتو واکنش نشان داد

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بخشی از بیانیه نشست سران ناتو در واشنگتن گفت: جمهوری اسلامی ایران ادعای مندرج در بیانیه پایانی اجلاس سران ناتو در واشنگتن مبنی بر کمک نظامی ایران به روسیه در جنگ اوکراین را کاملا بی‌پایه و اساس و دارای اهداف سیاسی دانسته و آن را مردود می‌داند.

تصویر ایران به بیانیه نشست سران ناتو واکنش نشان داد

به گزارش سایت خبری پرسون، کنعانی افزود، متأسفانه آنچه در اوکراین شاهد آن هستیم، نتیجه سیاست‌ها و اقدامات تحریک‌آمیز ناتو با محوریت آمریکا بوده و همچنان نیز استمرار دارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: همانگونه که بارها نیز اعلام کرده‌ایم، هرگونه تلاش برای مرتبط ساختن جنگ اوکراین به همکاری‌های دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و روسیه، اقدامی صرفا با انگیزه‌های مغرضانه سیاسی و با هدف مشروع جلوه دادن دخالت‌ها و استمرار کمک‌های تسلیحاتی غرب به اوکراین صورت می‌گیرد.

کنعانی تاکید کرد: راهبرد جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش در جهت نقش‌آفرینی سازنده و ثبات ساز در مسیر استقرار امنیت پایدار در منطقه و جهان بوده و در منازعه اوکراین هرگز پهپادی در اختیار روسیه قرار نداده و کماکان بر حل و فصل سیاسی این بحران و برقراری صلح پایدار تاکید دارد.

منبع: ایسنا

706420