دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

وزیر نفت درباره توهین عده‌ای از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی ۲۲ بهمن به رییس‌جمهور در یادداشتی نوشت: رییس‌جمهوری برجسته‌ترین نماد مردم‌سالاری در کشور است و توهین سازمان‌یافته به این جایگاه، به معنای توهین به حاکمیت ملی و نفی جمهوریت نظام است.
"خوش‌خیالی است که عده‌ای تصور می‌کنند جامعه به طور عمومی، از سخنان و توهین‌های این افراد استقبال کرده و اینان در نزد عموم از تسری مصون خواهند ماند. اتفاقا در شرایط فعلی با ذهن‌های خسته از رنج تحریم و کرونا و فشارهای اقتصادی، شعارها به نحو شدیدتری به سمت خود آن‌ها بازمی‌گردند."
رئیس جمهور پس از گزارش کمیته بهداشتی و درمانی ستاد ملی مقابله با کرونا از روند واکسیناسیون در کشور تاکید کرد که با ورود محموله جدید واکسن، تلاش شود روند واکسینه کردن حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزارنفر کادر بهداشت و درمان و همچنین افراد سالمند آسیب پذیر یا دارای بیماری زمینه‌ای، تا پایان امسال تکمیل شود.
معاون اول رئیس جمهوری در نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه، با اشاره به رفتارهای موهن عده‌ای موتور سوار و سردادن شعارهایی مخرب و غیراخلاقی علیه دکتر روحانی در آیین گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب گفت : با اقدام قاطع سوء استفاده مخالفان کشور و نظام مرتفع می‌گردد.
رییس جمهوری از مردم برای شرکت در جشن سالگرد پیروزی انقلاب قدردانی کرد و گفت: حضور متفاوت اما با شکوه و امیدآفرین ملت قدرشناس ایران در جشن ۲۲ بهمن، صحنه‌های ماندگاری از انسجام، همبستگی و هوشیاری ملت را به نمایش گذاشت.
درباره علت عدم لغو پرواز از اروپا به ایران در بحران کرونا:

تذکر جدی الهیان به روحانی

نماینده تهران در مجلس تذکر کتبی به رئیس جمهور درباره علت عدم لغو پرواز از کشورهای اروپایی به ایران در بحران کرونا و در زمان شیوع کرونا به انگلیسی داده و آن را تقدیم هیات رئیسه مجلس کرد.
انگار، هر چه بیشتر، بزرگان، برخی را به وحدت و یکپارچگی و اتحاد و همبستگی فرا می خوانند، این برخی، کمتر، اهتمام دارند که گوشِ جان بسپارند.
رئیس جمهوری به‌درستی در آخرین سخنرانی خود در راهپیمایی 22 بهمن، دستاوردهای 8 ساله دولت‌های یازدهم و دوازدهم و همین‌طور شرایط کشور در طول سال‌های 92 تا کنون را تشریح کرد و توضیح داد. پیش از هر چیز این حق رأی‌دهندگان به او و کل شهروندان کشور است تا از اقدامات این دولت کسب اطلاع کنند.
رئیس‌جمهور گفت: اگر در این هفت سال و نیم در اداره کشور آنچنان که شایسته ملت بزرگ ایران نبوده عمل کرده ایم، از مردم بزرگوار ایران در این ایام جشن ملی طلب عفو می کنم.

اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در جلسه اخیر این حزب مصوب کردند تا حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نامزد معرفی کند.
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی از اقدامات ضد بشریت، نه‌تنها طرْفی نخواهد بست بلکه ملت ایران را بیش از پیش در راه آرمان‌های امام راحل، رهبری و انقلاب اسلامی ثابت قدم‌تر می کند.