وزیر علوم:

دانش موجب سعادت و سیادت ملت‌هاست

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تبریک روز کارمند و هفته دولت بیان کرد: عرصۀ خطیر دانش به جد و جهد کریمانه‌ای مراقبت می‌شود که مقصد و مقصودی جز ارتقای علمی دانشجویان و اعتلای اجتماعی دانشگاه ندارد. کارمندان کارآمدی که به فضل و فروتنی، قوام و دوام نظام علوم، تحقیقات و فناوری بوده‌اند.

تصویر دانش موجب سعادت و سیادت ملت‌هاست

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین سیمایی صراف در پیامی به مناسبت هفته دولت و روز کارمند نوشت: دانش موجب سعادت و سیادت ملت‌هاست. چنین گنجینه گرانبهایی باید به مجاهدت زاده گردد و به شفقت مراقبت شود تا یادگاری ارجمند و میراثی عالیقدر در شمار آید. ایرانِ ما سرزمین سعیدِ علم و دیار سربلندِ ستارگانی‌ست که از ازل تا به ابد در منظومۀ معرفت درخشیده‌اند و مرتبت مرجعیت علمی را به نام نامی این جغرافیا افزوده‌اند.

وی افزود: در روزگار ما این عرصۀ خطیر به جِد و جَهد کریمانه‌ای مراقبت می‌گردد که مقصد و مقصودی جز ارتقای علمی دانشجویان و اعتلای اجتماعی دانشگاه ندارد. کارمندان کارآمدی که به فضل و فروتنی، قوام و دوام نظام علوم، تحقیقات و فناوری بوده‌اند و به سخاوت از خویش گذشته‌اند تا در هیچ هفت‌خوانی، خدشه‌ای به خدمتی وارد نگردد و سرمایه‌های سرافراز علمی این مرز و بوم در سختی صعود، رویینه‌تن باقی بمانند.

سیمایی صراف خاطرنشان کرد: خرسندم که آغازین روزهای خدمت، با هفته‌ دولت و روز مبارک کارمند مقارن شده است. ضمن عرض تبریک این روز مبارک به تمام کارکنان شریف آموزش عالی، آرزومندم کارمندان خدوم عرصه دانش، ایام خدمتگزاری خود را چنان پشت سر بگذارند که به رحمت خداوند و رضایت خلق ختم گردد.

به گزارش ایرنا، هفته اول شهریورماه (از دوم تا هشتم) با نام و یاد شهیدان والامقام محمدعلی رجایی دومین رئیس‌جمهور ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و محمدجواد باهنر دومین نخست وزیر ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی مزین به نام هفته دولت است و روز چهارم شهریور به نام روز کارمند نامیده شده است.

منبع: ایرنا

752375