دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

معاون ارتباطات دفتر رییس جمهور، در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: طبق قانون اساسی، قانونگذاری صرفا در شأن مجلس و ابلاغ قوانین نیز با رییس‌ جمهور است. تغییر رژیم حقوقی انتخابات، بدون تغییر قوانین متصور نیست.
همزمان با سومین روز هفته هلال احمر انجام شد؛

افتتاح و بهره‌برداری از ۵۴۰۰ خانه هلال توسط معاون اول رئیس جمهوری

۵۴۰۰ خانه هلال در سراسر کشور و پروژه‌های امدادی به ارزش تقریبی ۱۳۴ میلیارد تومان امروز (دوشنبه) با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت اعلام کرد:

واکسیناسیون 13 میلیون نفر از گروه پرخطر تا پایان تیر ماه

رییس جمهوری با بیان اینکه تهیه، تامین و ساخت واکسن اصلی‌ترین اولویت کاری سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزارت بهداشت است، گفت: طبق برنامه وزارت بهداشت، تا پایان تیرماه ۱۳میلیون نفر گروه پرخطر درکشور واکسینه خواهند شد.
تشخیص مصادیق رجال مذهبی و سیاسی و مدیر و مدبر، از وظایف شورای نگهبان است که اگر بتواند مفاهیم دقیق این مقولات را مشخص کند و سپس بدون اِعمال سلیقه، مصادیق این مفاهیم را از میان داوطلبان ثبت‌نام شده به مردم معرفی نماید، می‌توان گفت این شورا کمک خوبی به مشارکت حداکثری در انتخابات کرده است.
نماینده ساوجبلاغ در مجلس با بیان اینکه متاسفانه دولت معیشت مردم را به مذاکرات و نتیجه مذاکرات را به انتخابات متصل کرده‌اند گفت: تیم ایران در وین خطوط قرمز را کامل رعایت نمی‌کند.
رییس دفتر رییس‌جمهوری، تامین واکسن کرونا را اولویت نخست رییس‌جمهوری دانست و گفت: پس از شروع واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال و همچنین بالای ۶۵ سال دارای بیماری زمینه‌ای، این هفته واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال آغاز می‌شود و به ترتیب سن افراد برای واکسیناسیون پایین‌تر می‌آید.
دبیر قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، اقدامات سازمان برنامه و بودجه را در سه محور کلی تقویت تأمین اجتماعی در شرایط شیوع کرونا، اقدامات حمایتی در حوزه سلامت و اقدامات حمایتی در حوزه رفاه اجتماعی تشریح کرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه قم با اشاره به اعلام شرایط جدید ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، گفت: شورای نگهبان این معیار‌ها را بر اساس تکلیفی که رهبر انقلاب طبق سیاست‌های کلی انتخابات بر عهده او گذاشته مورد توجه قرار داده است.
رئیس جمهوری گفت: فردا روز قدس را پاس می داریم اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی به گونه‌ای است که راهپیمایی برگزار نمی‌شود اما برای آزادسازی قدس دعا می‌کنیم و همه از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی استفاده خواهیم کرد.