توجه دولت چهاردهم به مساله فیلترینگ و گشت ارشاد

سخنگوی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه دولت چهاردهم، ایجاد وفاق ملی در سطح جامعه و مذاکره برای حل مسائل خارجی را در اولویت خود قرار دهد، گفت: دولت تحقق برخی خواسته‌های کوتاه مدت مثل حل مساله فیلترینگ و گشت ارشاد را هم در نظر داشته باشد.

تصویر توجه دولت چهاردهم به مساله فیلترینگ و گشت ارشاد

به گزارش سایت خبری پرسون، سعید نورمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه دولت چهاردهم دو مساله را باید در اولویت اصلی خود قرار دهد، اظهار کرد: اولا تلاش کند وفاق ملی را که در حال حاضر بین قوای سه گانه و نهادهای حاکمیتی به خوبی ایجاد شده است، به سطح مردم سرایت دهد؛ به نحوی که همه مردم، هم دولت و هم تمام ارکان دیگر نظام را متعلق به خود بدانند. این امکان پذیر نیست مگر با انجام برخی خواسته‌های کوتاه مدت مثل حل مساله فیلترینگ و مساله گشت ارشاد.

وی ادامه داد: واقعیت امر این است که این مساله مطالبه یک جریان سیاسی نیست و بخشی از خانواده های ارزشی و اصولگرا هم با فیلترینگ شبکه های اجتماعی و با گشت ارشاد مخالفند. ادامه این روش ها را ناکارآمد می دانند و بر شیوه های فرهنگی تاکید دارند. انجام این خواسته ها که مطالبه اکثریت جامعه ایرانی، فارغ از جریانات سیاسی است، می‌تواند منجر به برداشتن یک گام بزرگ در ایجاد وفاق ملی بین شهروندان و بین شهروندان و دولت شود.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: زمانی که گام اول را در ایجاد وفاق ملی در سطح جامعه برداشتیم، اولویت دوم حل مسائل خارجی کشور است. شما هیچ اقتصاددان قابلی را نمی توانید پیدا کنید که راه حل مشکلات اقتصادی را از مسیر حل مشکلات خارجی کشور نداند. دولت به اتکای حمایت رهبر انقلاب و وفاق ملی داخلی باید وارد مذاکره برای حل مسائل خارجی شود. آقای عراقچی و تیم شان در این حوزه متخصص هستند. چنانچه در یک فرایند میان مدت بتواند این مساله را حل کند، راه برای حل مشکلات اقتصادی باز می شود و مردم طعم شیرین وفاق ملی را خواهند چشید.

منبع: ایسنا

752360