دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

شورای اطلاع رسانی دولت در اطلاعیه ای اعلام کرد:

هدف صداوسیما ایجاد شفافیت و آگاهی مردم از واقعیت نیست

شورای اطلاع رسانی دولت با صدور اطلاعیه ای با بیان اینکه شیوه تشخیص موارد اتهامی و عدم پاسخ از سوی سازمان صداوسیما یک نوع رفع تکلیف بوده و دولت آن را به رسمیت نمی شناسد، اعلام کرد که در جهت شفاف سازی و پاسخگویی، استفاده از سایر ظرفیت های رسانه ای را برای خود محفوظ می داند.
رئیس جمهور در پیامی با تبریک فرارسیدن روز ملی فیلیپین به دولت و ملت این کشور، اظهار امیدواری کرد در پرتو ظرفیت‌های بالقوه، روابط دو کشور در تمامی ابعاد دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بیش از پیش گسترش یابد.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با بیان اینکه بسیاری از موضوعات مطرح شده در مناظرات درباره عملکرد دولت دوازدهم و اقدامات حوزه زنان "خلاف واقع" بود، گفت: با زدن دولت، اتهام زنی به دولت، تخریب دیگران، تهمت و بدگویی کسی به جایی نمی‌رسد. این سنت و قانون الهی است. باید واقع بینانه صحبت کرد. مردم فهیم ما به ویژه متدینین این مسائل را می‌فهمند. به هر قیمتی نمی‌توان و خوب نیست به صندلی مسئولیت رسید.
رئیس‌جمهوری ایران با بیان اینکه شکاندن تحریم در ۱۴۰۰ در قدم‌های آخر است، گفت: اکثر مسائلی که داشتیم حل‌وفصل شده است. حسن روحانی همچنین با تاکید بر توسعه روابط با همسایگان به انتقاد از حرکت گروه‌های خودسر در حمله به سفارت عربستان در تهران پرداخت.
زاکانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مدیریت کشور به ریش‌دار و بی‌ریش نیست و افراد باید ریشه داشته باشند، درباره برنامه‌هایش در حوزه رفاه اجتماعی گفت که دولت اقدام و اصلاح به ۷۰ میلیون نفر بن کالا می دهد و این کارت‌ها را شارژ خواهد کرد.
همایش عمومی ستاد سحر زاگرس‌نشینان ایران اسلامی حامیان آیت‌الله رییسی با حضور دکتر غلامعلی حداد عادل مشاور مقام معظم رهبری و رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و دکتر فرهاد زیویار رییس ستاد مرکزی سحر در محل سالن همایش های فرهنگی امام علی (ع) در روز پنجشنبه مورخ ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۸ لغایت ۲۰ برگزار شد.
دیرکرد پرداخت حقوق بازنشستگان و کارمندان برخی وزارتخانه‌های دولتی در ماه‌های اخیر، تنها نوکِ کوه یخ بحران بدهیِ دولت است. برآورد‌ها نشان می‌دهند که دولت ایران، دست کم تا سال ۲۰۲۶ میلادی، معادل نزدیک به نیمی از GDP کشور بدهی خواهد داشت.
بازتاب انتخابات ۱۴۰۰ در شبکه‌های اجتماعی؛

توجه به انتقاد روحانی از تخریب دولت در مناظرات

داده کاوی‌ها نشان می‌دهد؛ انتقاد رئیس جمهوری، وزیر بهداشت و فرمانده انتظامی تهران بزرگ از برخی سخنان و ادعاهای نامزدها در خصوص عملکرد دولت، ویروس کرونا و گشت ارشاد در میان پست‌های پربازدید شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت.
رییس جمهوری با اشاره به لزوم وجود ارتباط دیپلماتیک ایران با کشورهای همسایه تصریح کرد: خدا نگذرد از آنان که نگذاشتند روابط ما با برخی همسایگان بهبود یابد. کارهای کودکانه و احمقانه کردند و به مراکز دیپلماتیک حمله بردند.
نظر به وظیفه اخلاقی و قانونی در قبال حیات همه جانداران و حفظ محیط‌زیست و نیز در پاسخ به انتظار مشروع مردم و سازمان‌های مردم نهاد لایحه حمایت از حیوانات توسط معاونت حقوقی تهیه و پس از پیگیری در کمیسیون‌های دولت سرانجام امروز به تصویب هیأت وزیران رسید.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان وخانواده نادیده‌ انگاری مسایلی که وضعیت کنونی اقتصادی کشور را رقم‌زده منصفانه ندانست و گفت: سناریوی پرسش‌های مناظره‌های انتخاباتی در جهت انداختن همه تقصیرها بر گردن دولت نوشته شده است.
سخنگوی دولت گفت: در صورت مشارکت غیرحداکثری، دولتی که پشتوانه اعتماد اکثریت جامعه را نداشته باشد، برای حل مسائل درهم ‌تنیده داخلی و خارجی ، دچار مشکل خواهد شد. بنابراین برای امروز ایران، برای فردای ایران، ‌مشارکت، امری حیاتی است.
دویست و سی ویکمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز سه شنبه به ریاست رئیس جمهوربرگزار شد، در آغاز این جلسه گزارشی از وضعیت قیمت کالاهای اساسی و اقلام مصرفی و ضروری مردم و اقدامات انجام شده برای حفظ تعادل در قمیت از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ارایه گردید.
رئیس جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی‌اکبر محتشمی‌پور، اظهار داشت: این روحانی مجاهد و عالم وارسته که جزو پیشگامان و همراهان پرتلاش و دلسوز نهضت امام خمینی (ره) بود، همه عمر خویش را صرف ترویج نهضت اسلامی و تحقق آرمان بلند انقلاب و نظام اسلامی کرد.