اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان آغاز شد

در ادامه آخرین اخبار مربوط به همسان سازی و واریز حقوق بازنشستگان را بخوانید.
تصویر اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان آغاز شد

به گزارش سایت خبری پرسون، رضا فیضی نژاد با اعلام این خبر اظهار داشت: در صورتیکه سازمان های اداری و استخدامی و برنامه و بودجه نسبت به تهیه و ابلاغ جداول مربوطه اقدام کنند، احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری ظرف ۲۴ساعت و به سرعت قابل صدور است.

وی تاکید کرد: براساس دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان عزیز کشوری در دولت جدید، این صندوق با جدیت پیگیر دریافت جداول و محاسبه مبلغ متناسب سازی است تا هرچه سریعتر احکام اصلاحی مربوطه را صادر نماید.

فیضی نژاد تصریح کرد: طبق ماده ۴ آیین نامه اجرایی متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری موضوع تصویب نامه شماره ۶۸۹۶۹/ت۶۲۷۷۰هـ مورخ ۱۴۰۳/۵/۱ هیات وزیران، مقرر شده تا سازمان اداری و استخدامی و برنامه و بودجه کشور جداول مربوط به نحوه شناسایی و طبقه بندی بازنشستگان را براساس مبلغ پرداختی توسط شاغلان مشابه و همطراز در پایه، رتیه، مرتبه، طبقه، درجه، گروه یا سایر عناوین مشابه و با ملاک قرار دادن ۳۰سال سابقه تهیه و به این صندوق ابلاغ نمایند.

وی افزود: تا این لحظه، جداول مربوط به اجرای قانون که مبنای محاسبه مبلغ متناسب سازی برای هر بازنشسته و همچنین افراد مشمول، از سوی سازمان های مذکور ابلاغ نشده است.

معاون فنی و امور بیمه ای بازنشستگی-کشوری">صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: با وجود مباحث مربوط به جداول متناسب سازی و منابع مالی مورد نیاز، صندوق بازنشستگی کشوری آمادگی دارد به محض دریافت جداول و تامین منابع مالی به سرعت و ظرف ۲۴ ساعت نسبت به صدور الکترونیک احکام بازنشستگان مشمول اقدام کند.

کریمی گفت: لزوم انجام متناسب‌سازی برای بازنشستگان تامین اجتماعی نتیجه‌ی سال‌ها بی‌قانونی و بی‌توجهی به ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی است. اگر در قانون از اجرای متناسب‌سازی برای بازنشسستگان صحبت شده، نمی‌توان بازنشستگانِ تأمین اجتماعی را از سایر بازنشستگان جدا کرد.

قانون باید برای همه اجرا شود. وقتی دولت قبل قانونی نوشته و مجلس آن را مصوب کرده، این قانون برای همه‌ی بازنشستگان است، نمی‌توان یک بخش از دولت بگوید ما قانون نوشتیم و یک بخش دیگر بگوید نمی‌توانیم اجرا کنیم! مجلس هم باید بر روی آنچه وضع کرده نظارت داشته باشد.

این فعال کارگری گفت: ما خواستار پراخت مبلغ متناسب‎‌سازی به حساب بازنشستگان تأمین اجتماعی هستیم. اگرچه معتقدیم این مبلغ بسیار ناچیز است و نمی‌تواند عقب‌ماندگی‌های این سال‌ها را جبران کند، اما پایِ همین مبلغ کم هم می‌ایستیم و اجازه نمی‌دهیم اینبار نیز حقوق بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی پایمال شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین در پایان گفت: امیدواریم دولت به قوانین پایبند باشد. امیدواریم آقای میدری و رئیسی که برای سازمان تامین اجتماعی انتخاب می‌شود، سیاست یکدستی برای احقاقِ حقوق کارگران و بازنشستگان داشته باشند. امیدواریم قوانینِ روی کاغذ، به اجرا در آیند.

روز چهارشنبه مورخ۱۴۰۳/۶/۱۴ مصادف با سالروز شهادت ولی نعمتمان علی ابن موسی الرضا(ع) ساعت ۴/۳۰صبح و در جریان برگزاری جلسه مشترک تعدادی از مسئولین برخی از تشکلات با جناب آقای دکتر محمد باقر قالیباف ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و در محل حسینیه جامعه الحسین(ع) آقای رحمت الله پورموسی دبیر کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی خراسان رضوی وریاست کانون مشهد در حاشیه این جلسه ضمن بیان مشکلات جامعه کارگری بازنشسته به تبعیض انجام شده است.

بین بازنشستگان کشوری ولشکری با تامین اجتماعی در خصوص پرداخت یک میلیون تومان علی الحساب متناسب سازی اشاره نمود واز طرفی تقاضا کرد طرح دو فوریتی مربوط به متناسب سازی حداقل بگیران با قید فوریت در مجلس تصویب شود تا با توجه به آماده بودن زیر ساخت ها در سازمان تامین اجتماعی هرچه زودتر شاهد اجرای طرح یادشده باشیم.

منبع: ایسنا

763874

سازمان آگهی های پرسون