دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

جناب آقای رییسی و اژه‌ای؛ در این یادداشت می‌خواهم به یک نکته بسیار ساده در امر حکومت‌داری اشاره کنم که در ایران کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. این نکته مربوط است به فلسفه و وظیفه حکومت. اشتباه فاحش این است که حکومت و ابزار قدرت آن را در خدمت ذهنیتی هدایتگرانه قرار دهیم.
رییس جمهور گفت: کشور ما در مقطع کنونی نیز همچنان با فرصت‌ها و تهدیدهای جدید و جدی روبروست و پرواضح است که در چنین شرایطی، مسئولیت خطیری برعهده اندیشمندان و دانشمندان حوزۀ علوم انسانی و اجتماعی قرار دارد و باید جامعه را در فهم درست موقعیت حاضر و مسائل پیش‌روی و نیز راه‌های گذر از مشکلات و معضلات بیش از پیش یاری کنند.
استاندار خوزستان با تشکر از رییس جمهوری منتخب، روند اقداماتی که از ابتدای حضور در خوزستان برای پیشگیری از وضعیت فعلی انجام شده را تشریح کرد و گفت: اقدامات برای رفع مشکلات آبی خوزستان با تمام توان در حال پیگیری است.
رییسی با تاکید بر حمایت عملی از شرکت‌ها و تولید کنندگان واکسن کرونا گفت: "نوع حمایت‌ها نباید در حد حرف باشد و دولت سیزدهم ضمن دقت و تسریع در صدور مجوزهای لازم، اختصاص اعتبارات و بودجه را در اولویت قرار می‌دهد."
بخش قابل توجهی از مشکلات کشور در واقع ناشی از ساختارها و شرایطی است که چندان فرقی نمی‌کند چه کسی قرار است رئیس‌جمهور یا وزیر باشد. به عبارت دیگر با تغییر آدم‌ها چندان تغییراتی ایجاد نمی‌شود و این مساله بیشتر به راهبردهای کلی نظام برمی‌گردد.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه طی یکی دو هفته آینده ۱۰ میلیون دوز واکسن کرونا تزریق خواهد شد، گفت: واکسیناسیون نباید عاملی برای عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد.
رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اینکه برخی امروز می‌گویند این دولت زمین سوخته به دولت بعدی تحویل می‌دهد بیایند و بگویند این زمین سوخته کجاست. بعضی‌ها فقط شعار می‌دهند و نمی‌آیند با مردم به طور صریح و شفاف صحبت کنند.

ادامه مذاکرات هسته‌ای با دولت رئیسی برای چند سال متوالی بدون اینکه در این مدت نتیجه‌ای به دست آید، برای دولت امریکا گزینه بدی نیست.
همچنان همانند فردی هستیم که با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته و زخم بسیاری به جان بخریم اما نگوییم که چه اتفاقی افتاده است.
روابط عمومی ریاست جمهوری با صدور اطلاعیه‌ای در واکنش به انتشار یک مکاتبه اداری پیرامون پرونده بازنشستگی رئیس جمهور، سند منتشر شده را فاقد صحت و برداشت و تفاسیر در مورد آن رابعضا مغرضانه دانست.