دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

با سلام و ادای احترام خدمت رئیس جمهور محترم و منتخب جناب آقای سید ابرهیم رئیسی. جناب آقای رئیس جمهور بنده بعنوان یک جوان که مانند بیشتر جوانان این سرزمین تحصیلات دانشگاهی و خدمت سربازی را سپری کرده‌ام خواستم چند کلام با شما صحبت کنم، ان‌شاءالله مورد توجه جنابعالی قرار بگیرد.
درحالی‌که خوزستان در بی‌آبی دست‌‌وپا می‌زند و کرمان اسیر سیل شده و بحران فرونشست زمین تهران و آتش‌سوزی جنگل‌ها و انواع بحران‌های محیط‌زیستی، بسیاری از شهرها و روستاهای ایران را تهدید می‌کند، رئیس‌جمهوری در روزهای پایانی دولتش معضل کمبود آب و مشکل قطع برق را به گردن خشک‌سالی انداخته، آن هم با پسوند واژه مثبت «بی‌نظیر»!
صنعت نفت ایران با شاخص قدمت و سابقه دیرین، عقب‌ماندگی‌های مفرط در بخش‌های اقتصادی، فنی و مدیریتی دارد. تحریم‌های اقتصادی یک دهه اخیر، این شرایط را برای صنعت نفت که در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار داشته، تشدید کرده است.
معاون اول رییس جمهور استان خوزستان را استانی مهم، استراتژیک و تعیین کننده توصیف و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که از این استان بعنوان قلب تپنده ایران یاد کردند، گفت: چشم ایران به خوزستان است و هیچ مسئولی در سطح ملی نمی‌تواند نسبت به مسایل این استان بی تفاوت باشد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه سخنان روحانی درباره طرح اقدام راهبردی مجلس فرافکنی است، گفت: قانون مجلس در مورد لغو تحریم‌ها جلوی دو بار گزیده شدن از یک سوراخ را گرفت.
سخنگوی دولت نوشت: برای بهبود وضعیت استان خوزستان غلبه بر نگرانی‌های موجود باید گفتگوی اجتماعی وسیعی را با مردم سامان داد و از شکل‌گیری نهادهای مدنی و کنشگری مدنی حمایت شود.
عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در گفتگو با پرسون؛

نقبی بر حوادث اخیر خوزستان/ سوء سیاست گذاری ها اجحاف در حق مردم ایجاد کرده است

احمد علیرضا بیگی افزود: اخیرا قوانین و قانونگذاری مجلس گرفتار شده و این نظارت به فراموشی سپرده شده است؛ باید فکری اندیشید تا پوشش نظارتی مجلس قوی تر گردد.
معاون اول رییس جمهور در سفر امروز خود به خوزستان با شیوخ، صاحب نظران و نخبگان استان خوزستان دیدار خواهد کرد و از دغدغه‌ها و مطالبات آنان مطلع خواهد شد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی، اعتراض را حق طبیعی مردم در جمهوری اسلامی عنوان کرد و نوشت: به نیروهای امنیتی دستور داده شد بازداشتی‌های حوادث اخیر خوزستان که عمل مجرمانه‌ای نداشته‌اند به سرعت آزاد شوند.
رئیس جمهور منتخب:

مردم را محرم بدانیم+ ویدئو

آیت الله رئیسی گفت: به هیچ عنوان سخن نگفتن با مردم و نقش ندادن به آن‌ها را نمی‌پسندیم. مسئله آب شرب و حفظ دام مردم اولویت مهم است. خسارات مردم به نحو مقتضی باید جبران شود.
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: پرونده‌ای از ترک فعل مسئولان دولتی تشکیل خواهیم داد و آنان باید مسئولیت ناکارآمدی‌شان را بپذیرند.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی گفت: حمایت از مظلومان و مقابله با قدرت‌های ظالم مبنای درستی برای همکاری ایران واتیکان است و راه برقراری صلح و آرامش در جهان این است که ظالمان در جای خود نشانده شوند.

در حال حاضر در سطح مدیریتی کشور تغییر رویکرد داریم و یک دولت جدید با رویکردهای جدید روی کار خواهد آمد و دولت جدید باید از تجربیات و سعی و خطاهای گذشته استفاده کند.