دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

ادعاهای ذوالنوری علیه روحانی در خصوص مذاکرات وین؛

آنچه از مذاکرات نگفتید را خواهم گفت،آقای رئیس!

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به بیان ناگفته های مذاکرات وین پرداخت و دولت را متهم کرد که راهبرد فرافکنی را پیش گرفته و امروز نیز ناکامی‌های خود را گردن قانون اقدام راهبردی مجلس می‌اندازد.
در حالی که به روزهای پایانی دولت دوازدهم نزدیک می شویم شعارهایی جدید برای تبرئه کردن عملکرد دولتی که روحانی رییس آن بود شنیده می شود و اصل موضوع این است که خیلی از مشکلات پای دولت نیست اما پای دولت نوشته می شود اما روحانی در ادامه هم اذعان می کند که دولت دوازدهم معصوم نیست و آنچه در توانمان بوده انجام دادیم!
رئیس جمهور افتتاح مرکز آینده پژوهی دریاچه را جزء اقدامات ماندگار دولت یازدهم و دوازدهم دانست و تاکید کرد: اگر این اهتمام و تلاش در این هشت سال نمی‌شد، امروز دریاچه ارومیه خشک شده بود.
نماینده مردم کاشمر در مجلس خطاب به رئیس جمهور با اشاره به اینکه به جای اینکه تصمیمات درست بگیرید، فرافکنی می کنید و مجلس را مقصر ادامه داشتن تحریم ها می دانید، گفت: اگر مصوبه مجلس نبود شما به قهقرا می رفتید. ۸ سال کشور را معطل نگه داشتید، مقصر اصلی به سرانجام نرسیدن برجام شما، خود شما هستید.
جناب آقای رئیسی با سلام و احترام، با توجه به نشستی که با جمعی از اقتصاددانان داشتید، به نظرم رسید به‌عنوان یک دانش‌آموخته علم اقتصاد برخی نکات مهم را به حضرت‌عالی بیان کنم، شاید مفید باشد.
شیخ محمد بن عبدالرحمان آل‌ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر بعد از ظهر امروز یکشنبه در تهران با سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب دیدار و گفت وگو کرد.
به تازگی ابراهیم رئیسی با جمعی از صاحب نظران اقتصادی جلسه‌ای برگزار کرد تا از هم اندیشی آنها استفاده کند یکی از مدعوین مسعود نیلی بود که در این جلسه به 4 گام ضروری برای مواجهه با مشکلات اقتصادی اشاره کرد.
رئیس دفتر رئیس‌جمهور ضمن تسلیت درگذشت رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: کارنامه پربار مرحوم تابش در مسئولیت‌های مختلف، خصوصا ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، همواره در یادها خواهد ماند و در پیشگاه خداوند متعال ماجور خواهد بود.
رئیس‌جمهور منتخب با بیان اینکه باید برای کاهش مشکلات در کوتاه مدت تلاش مضاعف کنیم، گفت: تدبیر مناسب برای تعمیر و نگهداری نیروگاه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.
ضمن استقــبال از خط‌مشــی رئــیس‌جمهور منتخب در مشورت با نخبگان کشور و استدعای امتداد این سیاست ولو به ظاهر بی‌نتیجه باید بپذیرید که عقب‌ماندگی مزمن و عمیق کشور در همه حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نیازمند عزم جدی مردانی است که فارغ از گرایشات سیاسی و حزبی، بتوانند دستگاه عظیم و لخت و کرخت اجرایی کشور را در همه زمینه‌ها به غلیان و جهش و تپش و تکان وادارند!
معاون اول رئیس جمهور در پیامی درگذشت رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را تسلیت گفت و نوشت: مرحوم تابش در مسئولیت‌های مختلف به ویژه در زمینه ساخت و نوسازی مسکن برای اقشار محروم جامعه در مناطق محروم و روستایی کشور ماندگار است.
آیت الله رئیسی در گفتگوی تلفنی با سلطان عمان؛

اولویت دیپلماسی دولت سیزدهم، تعامل با همسایگان خواهد بود

رئیس جمهور منتخب در گفتگوی تلفنی هیثم بن طارق، سلطان عمان با وی، ضمن تبریک عید سعید قربان گفت: تعامل، گفتگو، رایزنی و هم‌اندیشی با همسایگان در موضوعات و مسائل مهم منطقه، اولویت دیپلماسی دولت سیزدهم خواهد بود.
روحانی در مراسم مجمع عمومی عادی سالانه بانک مرکزی؛

دولت را با رشد اقتصادی تحویل می دهیم/ مشکلات ربطی به دولت ندارد

رئیس جمهور تاکید کرد: برخی از مشکلات ربطی به دولت ندارد و پای دولت نوشته می شود. اگر اختیارات لازم را که قانون اساسی به ما می دهد ما آغاز سال ۱۴۰۰ تحریمی نداشتیم.
از امیرآبادی تا میرتاج الدینی؛

بهارستانی ها در صف معاونت پاستور

از آنجایی که معاونت پارلمانی دولت عملا در مجلس مستقر است و فعالیت دارد، دولت ها ترجیح می دهند فردی از جنس مجلس را برای این معاونت انتخاب کنند تا با گوشه و کنار پارلمان آشنا باشد، چم و خم قانونگذاری را بداند، راه های دور زدن مجلسی ها را بشناسد و در نهایت دوستان پارلمانی بسیاری برای روزهای ضروری داشته باشد تا رای و نظر مجلس را به نفع دولت برگرداند.
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: این دولت با نگاه لیبرال و بخشی‌نگرانه، مردم را نگران کرده و موجب آشوب در کشور شده اما انتظار ما از دولت منتخب و آقای رئیسی که مردم به عدالت وی امید بسته‌اند، این است که از نگاه بخشی فاصله بگیرند. راهکارهای کوتاه‌مدت و طولانی‌مدت حل مشکل آب مشخص است.