دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

هر کس به ظن و گمان خویش، ماموریت و مسوولیتی را متوجه دولت سیزدهم می‌داند. رفع مشکلات معیشتی، رفع تورم و گرانی، بهبود روابط بین‌المللی، وحدت و انسجام ملی، راه افتادن چرخ اقتصاد و تولید، حرکت سانتریفیوژ، رفع تحریم‌های مشکل‌آفرین، رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال، کاهش فاصله طبقاتی و تسهیل زندگی برای آحاد ملت همه و همه جزو رسالت‌های دولت جناب آیت‌الله رییسی است که مورد انتظار مردم است.
براساس قانون رسیدگی به دارایی مسئولان در آغاز هر دوره خدمتی، مسئولان موظفند لیستی از اموال خود، همسر و فرزندان‌شان را اعلام کنند و در پایان یک دوره خدمت مجدداً این لیست اعلام می‌شود، سپس این لیست مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مشخص شود اموال مسئولان به ناحق افزایش پیدا نکرده باشد یعنی ناشی از سوء استفاده از مقام، موقعیت و امکاناتی که در اختیارشان بوده، نباشد. ساز و کار این روند در آیین‌نامه اجرایی قانون پیش‌بینی شده است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مردم و گروه‌های سیاسی باید بدانند که سامانه «یاران رئیسی» کمپین نیست که برخی کد ملی خریداری کرده و تعداد طرفدارانشان را بالا ببرند.
اصولگرایان به‌شدت نگران چینش کابینه رئیسی‌اند. اقدامات اخیر رئیس‌جمهوری منتخب در تماس با چهره‌های سیاسی از طیف‌های مختلف و راه‌اندازی سامانه نظرخواهی از مردم برای معرفی وزرا گویا به مذاق برخی از اصولگرایان که انتظار کن‌فیکون از دولت آتی دارند، خوش نیامده است.
رئیس‌جمهور منتخب بر لزوم همکاری سازمان تعزیرات با دستگاه‌های نظارتی تاکید کرد و گفت: سازمان تعزیرات در این صورت نقش موثرتری در تنظیم بازار و برقراری ثبات و آرامش در معیشت مردم ایفا می‌کند.
حسن روحانی که ۸ سال پیش در قامت یک حقوقدان وارد گود رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم شد و پیروز و کامروا زمین رقابت را ترک کرد، همچنان خود را مقید به قانون می‌داند و تشخصی که با این رفتار معقول و منطقی و توام با احترام به «قانون» و «رای ملت» در رفتار و سکناتش دیده می‌شود.
بسیاری از افراد فعال در ستاد انتخاباتی رئیسی در جریان انتخابات ریاست جمهوری 1400 را نمایندگان مجلس تشکیل می‌دادند و اکنون نیز نام آنها به عنوان گزینه‌های مطرح برای تصدی وزارت‌خانه‌ها مشاهده می‌شود.
وزیر کشور گفت:‌ ۵۳۲ مصوبه از ۵۶۳ مصوبه قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا(معادل ۹۴درصد) اجرایی شده و ۳۱ مصوبه که صرفاً مربوط به مصوبات آخرین جلسات ستاد ملی می‌باشند (کمتر از۶ درصد) در دستور کار پیگیری قراردارد.
روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت:

بانک مرکزی؛ میزان تعهدات ارزی رابا شفافیت اعلام کند

رئیس جمهور با اشاره به برخی ابهامات درخصوص دریافت ارز از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی گفت: بانک مرکزی می‌بایست با شفافیت، دقت و جزئیات، میزان تعهدات ارزی و تعهدات رفع شده را به تفکیک در سال‌های مختلف اعلام کند و در این خصوص با توجه به شبهات مختلفی که ایجاد شده است، شفاف‌سازی کند.
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: مجلس در بررسی صلاحیت نامزدهای تصدی وزارتخانه‌ها، با چهره سیاسی و یا گفتمان خاصی رودربایستی ندارد و بر اساس برنامه‌ها و عملکرد افراد، صلاحیت آنان را بررسی می‌کند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: میراث دولت روحانی برای دولت آینده، یک زمین سوخته است و برای رفع مشکلات باید نیروهای جهادی در دولت به کار گرفته شوند و به سهم‌خواهی‌ها توجه نشود.