نمره قبولی در انتصاب استانداران

حسب اطلاعات موجود طی یکی دو ماه گذشته وزارت کشور معیارها و شاخص هایی با دو وجه سلبی و ایجابی را برای انتخاب استانداران تعیین کرده است و قالب استانداران منصوب شده در این چارچوب انتخاب شده و موفق به کسب رای اعتماد از دولت شده اند.
تصویر نمره قبولی در انتصاب استانداران

به گزارش سایت خبری پرسون، حسن رسولی فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی نوشت: گرچه وزارت کشور تعدادی از استانداران را بر پایه رویکردهای حاکم بر دولت که وفاق ملی است تعیین و منصوب کرده است، اما برای قضاوت نهایی در این موضوع باید قدری صبر و تحمل کنیم حدود یک سوم نمایندگان عالی دولت در استان ها تاکنون بر اساس فرایند رسمی و قانونی طی شده و منصوب شدند و دوسوم دیگر باقی مانده اند. لذا برای ارزیابی دقیق تر کارشناسی باید منتظر بمانیم تا باقی مانده استان ها نیز تعیین تکلیف شوند اما در مورد همین تعداد از استانداران منصوب شده در مجموع و به طور کلی می توان به آقای دکتر اسکندر مومنی، وزیر محترم کشور نمره قبولی داد. حسب اطلاعات موجود طی یکی دو ماه گذشته وزارت کشور معیارها و شاخص هایی با دو وجه سلبی و ایجابی را برای انتخاب استانداران تعیین کرده است و قالب استانداران منصوب شده در این چارچوب انتخاب شده و موفق به کسب رای اعتماد از دولت شده اند.

از نظر معیارهای سلبی وزارت کشور بنا ندارد از مدیرانی استفاده کند که بازنشسته باشند و همچنین چیدمان صورت گرفته تاکنون در سطح مدیران عالی میانی دولت به گونه ای صورت گرفته که چهره های دارای پیشینه نظامی در محدوده انتخاب و انتصاب قرار نداشته باشند. به لحاظ ایجابی این گونه معیارگذاری شده است که استانداران مورد نظر دارای سابقه و پیشینه مسئولیت در سلسله مراتب مدیریت سیاسی کشور باشند و به عبارتی مسیر ارتقای شغلی آنان به صورت سلسله طی شده باشد و از این جهت کسانی که به عنوان استاندار به دولت معرفی می شوند بر مبنای این معیار اگر در سابقه شان پیشینه بخشداری، شهرداری، فرمانداری و معاونت استانداری و نیز تصدی مدیریت های ستادی حوزه سیاست داخلی را داشته باشند بر سایرین ترجیح دارند.

علاوه بر این برای اولین بار این دولت توانست از بین نیروهای قومی و اهل سنت کسی را در استان کردستان به عنوان استاندار شناسایی کند و رای مثبت هیأت وزیران را نیز برای او دریافت کند. امید می رود که به عنوان یک راهبرد که احیا کننده بیشتر حقوق همه اقوام و مذاهب است در بقیه مسیر باقی مانده نیز این سیاست اعمال گردد. چرا که به هر میزانی که انطباق بیشتری بین ترکیب استانداران و اطلس قومی و مذهبی کشور برقرار باشد به همان میزان امکان کمک به تحقق همبستگی ملی و توسعه مشارکت همگان در اداره امور کشور افزایش پیدا می کند. در آن صورت سرمایه اجتماعی دولت مورد تقویت و غنی سازی قرار می گیرد. این دولت بنا دارد از بین زنان توانمند واجد شاخص های پیش گفته نیز افرادی را وارد باشگاه استانداران خواهد کرد و امیدواریم که این تعداد قابل توجه باشد. البته در تقریباً یک سوم انجام شده این وعده هنوز تحقق نیافته است ولی در قریب به دو سوم باقی مانده امیدواریم که این کار صورت بگیرد.

منبع: آرمان ملی

788732

سازمان آگهی های پرسون