زیباکلام:

از نظر نحوه گزینش سمت‌ها تفاوتی بین دولت پزشکیان و رئیسی نیست

از نظر نحوه گزینش سمت‌های سیاسی، اجرایی، مدیریتی خیلی تفاوتی بین دولت آقای پزشکیان و رئیسی نیست؛ این را از نظر ساختار مطرح می‌کنم؛ یعنی در دولت آقای پزشکیان حزب و اینکه افرادی که مسئولیت پیدا می‌کنند به هیچ وجه مبنای حزبی ندارند و در دولت آقای رئیسی هم همینطور بود.
تصویر از نظر نحوه گزینش سمت‌ها تفاوتی بین دولت پزشکیان و رئیسی نیست

به گزارش سایت خبری پرسون، صادق زیباکلام به روزنامه هم میهن گفت:در دولت آقای رئیسی کدام حزب و تشکل سیاسی بدنه و یا ستون فقرات دولت سیزدهم را تشکیل می‌داد؟ هیچ حزبی! کدام حزب و تشکل سیاسی بدنه دولت آقای پزشکیان را تشکیل می‌دهد؟ هیچ حزبی، هیچ تشکلی! این افراد هستند که به دلیل وابستگی‌های خطی، امنیتی و مسائلی از این دست وارد دولت می‌شوند و سمت‌های مختلف می‌گیرند. این حزب نیست که وزیر و استاندار معرفی می‌کند و وابستگی‌ها و ملاحظات سیاسی است که باعث می‌شود افرادی سمت‌های مدیریتی و اجرایی را برعهده بگیرند.

در دولت‌های دیگر نیز همین رویکرد وجود داشته، دولت آقای روحانی هم اینگونه بود، دولت آقای احمدی‌نژاد و خاتمی و مرحوم رفسنجانی نیز به همین صورت پیش رفت. روی ملاحظات سیاسی افراد است که افراد وارد قوه مجریه می‌شوند و نه تحزب و برخاسته از یک حزب سیاسی.

منبع: هم میهن

788525

سازمان آگهی های پرسون