دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

وزیر کشور با بیان اینکه مشکلاتی طی روزهای اخیر سبب ازدحام زائران در مرزها شد، تاکید کرد که این مسئله به تدریج در حال برطرف شدن است، اما زواری که هنوز به سمت مرزها نرفته‌اند، فعلا حرکت نکنند.
افشا و بازداشت بازرس ویژه وزیر راه به‌علت برخی اتهامات مالی و ارتشا برای نخستین‌بار نقش ویژه دفتر بازرسی رئیس‌جمهور در پیشگیری از مفاسد اقتصادی در قوه مجریه را آشکار کرد؛ ضابط قضایی نیز در این پرونده وزارت اطلاعات بود. در اتفاقی کم‌سابقه نظارت بر مفاسد از درون خود دولت آغاز شد.
استاندار بوشهر گفت: مدیران دارای تابعیت غیر از ایران که در این مدت اقدام لغو تابعیت خود نکنند باید با مسئولیت مدیریتی خداحافظی کنند.
حالا که او قدرت دارد و از کفن پوشان خبری نیست باید ازقدرت خود استفاده کند

مسئولیت امضا شدن و نشدن برجام با رئیسی است

اگرچه مخالفان داخلی برجام همسو با دیگران مشغول اقدام هستند تا این توافق به سرانجام نرسد، ولی مسوولیت اصلی متوجه کیست؟ از مخالفان که انتظاری جز سنگ‌اندازی نمی‌رود، پس موافقانی که قدرت دارند در این میان کجای کار هستند؟
بیمه حوادث و مسئولیت که همواره به عنوان یکی از مطالبات یکهزار و ۲۰۰ ناجی غریق مستقر در سواحل مازندرانی خزر مطرح بود به گفته رئیس هیات غریق نجات و غواصی استان با وعده وزیر کشور و پیگیری اداره کل دفتر امور اجتماعی استانداری مازندران محقق شده است.
دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت میراث فرهنگی با بیان این‌که رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر این وزارتخانه، دی ماه سال گذشته معرفی شده بود، گفت: هیچ‌یک از جلسات برگزار شده این شورا تشریفاتی نبوده‌اند.
از دستور رئیسی تا واکنش به فرزند خزعلی؛

تفاوت پسر خزعلی با پسر ابتکار

اخبار این روزها درباره پسر خزعلی اذهان را به سمت تحصیل پسر معصومه ابتکار در آمریکا می‌برد. نکته جالب اینجاست که ابتکار و خزعلی هر دو معاون زنان و خانواده هستند؛ ابتکار در دولت روحانی و خزعلی در دولت رئیسی! رسانه‌های اصولگرا و تندروی این جریان درباره حضور فرزند خزعلی سکوت کرده‌اند و تعداد معدودی از آنها به انتشار توئیت‌های انسیه خزعلی بسنده‌ کردند اما در مواجهه با تحصیل پسر ابتکار در آمریکا چه کردند؟
معاون ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: تقویت و حمایت از رویکردها و مواضع خوب دولت را یکی از وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر می‌دانیم، اما در این حوزه با هیچ مقام و مسئولی اهل مسامحه و مجامله نیستیم.
وزیر کشور گفت: افرادی که در حال عبور از مرز هستند، از قبل در این پایانه حضور داشتند و تعدادی از زائران نیز در استان ایلام بودند که به تدریج در حال عبور هستند.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در واکنش به برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر تقدیم استعفا به رئیس جمهور، گفت: برخی اکانت‌ها جعلی است و متعلق به اینجانب نیست.
چرا ورود زنان به ورزشگاه در دولت قبل صدای "وااا اسلاما" را بلند کرد؟

برخوردهای دوگانه با دولت ها

«چرا با دولت‌ها برخورد دوگانه صورت می‌گیرد؟» این پرسش که هرچند دیروز از سوی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خطاب به دولت رییسی در خصوص موضوع ورود بانوان به استادیوم‌ها طرح شده، اما در بطن آن، واقعیتی است که بسیاری از تحلیلگران سال‌هاست در خصوص آن تذکار می‌دهند.