دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس جمهور در دیدار فرستاده ویژه رئیس جمهور ونزوئلا گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران افزایش سطح همکاری‌های با کشورهای آمریکای لاتین به ویژه با توجه به ظرفیت‌های متنوع موجود است.
سخنگوی دولت در واکنش به مساله دستگیری قاسم مکارم شیرازی به عزم جدی دولت در مبارزه با فساد بدون توجه به هیچ خط قرمزی اشاره کرد و از همکاری دفتر بازرسی رئیس جمهوری و وزارت اطلاعات با نهادهای نظارتی خارج از دولت در امر مبارزه با فساد در بدنه اجرایی کشور خبر داد.
آقای رییسی در انتخابات 1400 هیچ گفتمانی که برخاسته از ایده‌ای خاص باشد، نداشت. شعارهایی هم که برای او تهیه شد و در پوسترها انتشار یافت دست‌مالی‌ شده و برگرفته از نمونه‌های دور و نزدیک بود.
رییس جمهور اعلام کرد: همه کمک کنند تا تصمیم گیری های انقلابی همراه با عقلانیت همراه شود تا به استقلال کشاورزی دست یابیم.

وزیر کشور گفت: اکنون از مجموع حدود ۲۹ هزار و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس، ۶ هزار دستگاه از دور خارج شده و می‌توان گفت که ۸۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است که باید زمینه نوسازی این ناوگان فراهم شود.
رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت افزایش نقش بخش تعاونی در اقتصاد کشور، دستگاه‌های اجرایی دارای مسئولیت در حوزه تعاون را مکلف کرد، حداکثر در یک ماه آینده، گزارشی از دلایل کاستی‌های موجود در اجرای سند ملی تعاون و راهکارهای تحقق کامل اهداف این سند ارائه کنند.
معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها حداقل یارانه هر فرد دست خودش است، هرچند اتفاقاتی در مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای افتاد اما به سرعت آرامش گرفته و با کاهش تورم این گرانی‌ها همچنان کمتر خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها حداقل یارانه هر فرد دست خودش است، هرچند اتفاقاتی در مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای افتاد اما به سرعت آرامش گرفته و با کاهش تورم این گرانی‌ها همچنان کمتر خواهد شد.
روحانی گفت: به نظرم آقای جهرمی هم می‌توانست ثبت نام کند. کار شورای نگهبان در رد صلاحیت او با قید اینکه سن و سالش دو ماه کم است، غیرقانونی است. شورا رد می‌کرد، دولت هم بیانیه می‌داد. باید ثبت نام می‌کرد.