دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس جمهور «تزریق دز یادآور» و «کنترل مبادی ورودی کشور» را ۲ موضوع مهم برای مقابله با ویروس کرونا در شهریورماه اعلام کرد و گفت: با توجه به تردد زائران اربعین و افزایش مسافرتها در روزهای پایانی تابستان لازم است همه مردم شیوه نامه‌های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنند.
سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به اینکه کارنامه عملکرد دولت در سال اول بسیار خوب است، گفت: دولت در تلاش است که قیمت ها حتی المقدور کنترل شود و در جایی که قیمت ها افزایش می یابد، با تدابیری مثل پرداخت یارانه جبران شود.
رئیس‌جمهور به منظور افتتاح طرح بزرگ آبرسانی غدیر دقایقی پیش وارد فرودگاه دزفول در استان خوزستان شد.
سخنگوی دولت اعلام کرد: فردا رئیس‌جمهور برای چهارمین بار دریک‌سال اخیر در جمع مردم خوزستان حاضر و فاز اول طرحی که به تدریج مشکل آب شرب استان را حل می‌کند افتتاح می کند.
دولت مردمی سیزدهم با اجرای برنامه‌های حمایتی از ورزشکاران، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی به‌جامانده از دولت قبل و ایجاد بسترهای مشارکت مردمی در سهام ورزشی، توانسته کارنامه موفق و ماندگاری از خود برجای گذاشته است.

احمد وحیدی با بیان اینکه پدافند هوایی ایران در ردیف قدرتمندترین پدافندهای هوایی جهان گفت: پدافند هوایی در ایران خودکفا، مقتدر و مستقل است و خیال هرگونه تعدی به فضای کشور را از دشمنان سلب کرده است.
«امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی»، معاون رئیس‌جمهور، با حضور در مسجد علی بن الحسین (ع) منطقه ۱۴، ضمن پاسخگویی به درخواست‌های اهالی دارالمومنین تهران، بر اهمیت و نقش استفاده از ظرفیت‌ها و گروه‌های مردمی در پیشرفت همه امور کشور تأکید کرد.
وزیر کشور در احکامی جداگانه، عبدالله مرادی و محسن اسلامی را به عنوان مدیران کل دفاتر امور سیاسی و انتخابات وزارت کشور منصوب کرد.
رئیس جمهور راهبردهای ترسیم شده از سوی رهبر انقلاب اسلامی را نقشه راه دولت در اداره کشور خواند و بر ضرورت صیانت از امید و اعتماد مردم که به تعبیر مقام معظم رهبری مهم‌ترین توفیق دولت در یک سال گذشته بوده است، تاکید کرد
رئیس‌جمهور تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای اقتصادی ضمن کنترل هزینه های خود، با تمام توان برنامه های مصوب را برای کاهش هر چه بیشتر نرخ تورم بویژه در کالاهای مربوط به معیشت و سفره مردم اجرا کنند.
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوردر نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در سالن اجلاس سران برگزار شد، به مولفه هایی اشاره کرد که در نوع خود قابل نقد و بررسی است. مولفه هایی که با آنچه امروز در کشور مشاهده می شود تفاوتی محسوس دارد.ادعاهایی در مورد کاهش تورم، تحقق ساخت 4 میلیون مسکن؛ بهبود وضعیت فرهنگیان، افزایش تولید حامل های انرژی و.... مواردی که با مروری بر اخبار منتشر شده در یکسال گذشته تلاش کرده ایم تا به اختصار به راستی آزمایی آنها بپردازیم!
مرزهای بین‌المللی خسروی، مهران، شلمچه و چذابه که به دلیل حوادث سیاسی کشور عراق روز گذشته بسته شده بودند، بازگشایی شدند.