دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

سازمان ملل متحد آوردگاهی است که دولت‌ها در آن رویکرد سیاست خارجی و تعامل بین‌المللی خود را مطرح می‌کنند و از طرفی با لیست دیدارهایشان به خود امتیاز می‌دهند.
رئیسی گفت: اگر با تحریم و تهدید، ملت ایران متوقف می شد، حضور ما در سازمان ملل عزتمندانه نخواهد بود، اما حضور من در این سفر عزتمندانه و با افتخار است.
رئیس جمهور در سفر به نیویورک علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و نشست سازمان آموزشی یونسکو، با تعدادی از سران کشورهای شرکت کننده در مجمع عمومی نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد و دیدارهای جانبی دیگری نیز خواهد داشت.
رئیس‌جمهور در تماس تلفنی با خانواده مرحومه مهسا امینی، ضمن ابراز همدردی و طلب صبر و اجر برای آنان در این مصیبت، گفت: در جریان سفر ازبکستان از این واقعه مطلع شدم که بلافاصله به همکارانم دستور دادم تا بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهند.
رییس کل دادگستری تهران از نماینده ویژه وزیر کشور و پزشکی قانونی خواست هرچه سریعتر گزارش های خود را به قوه قضاییه ارسال کنند تا روند بررسی پرونده مرحومه مهسا امینی تسریع شود.
کاظم غریب‌آبادی از مسئولین قضائی خواست که اگر قصور یا تقصیری در پرونده فوت مهسا امینی مشاهده شد، با مسببان و عوامل و مرتکبان این وضعیت، برخورد قانونی فوری صورت پذیرد.
رئیس‌جمهور با غیرقابل قبول خواندن هرگونه تغییر در مرزهای بین‌المللی و تاریخی و ژئوپلتیک منطقه، گفت: مبنای سیاست ما در منطقه آن است که سرنوشت کشورها توسط خود آنها رقم بخورد و حاکمیت ملی و تمامیت ارضی آنها محترم شمرده شود.
مدیر روابط عمومی دفتر رییس جمهور نوشت که مصاحبه رئیس جمهوری با شبکه الجزیره درباره مذاکرات رفع تحریم ها، روابط با عربستان، چین و روسیه و توفیقات سیاست همسایگی امشب پخش می‌شود.
رئیس جمهور کشورمان با مرور ابعاد مختلف همکاری‌های اقتصادی، ترانزیتی و بانکی ایران و روسیه اظهار داشت: همکاری‌های اقتصادی تهران - مسکو برای دو ملت و کشورهای منطقه مفید است.
« اگر فرزند به خارج رفت، پدر هم برود» یک هفته از رسانه‌ای شدن این فرمان رئیس جمهور گذشته بود اما نه فرزندی برگشت و نه پدر و مادری نزد فرزندانشان رفتند. ظاهرا قرار نیست حواشی فرزندان خارج نشین برخی مسئولان پایان داشته باشد .
رئیس جمهور با تشریح ظرفیت‌های گسترده کشورمان در زمینه‌های سیاسی، فناوری، اقتصادی و ترانزیتی، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با سازمان همکاری شانگهای و کشورهای عضو در عرصه‌های مختلف خبر داد.
سخنگوی دولت گفت: با توجه به پایان مهلت سه‌ماهه سرپرستی وزارت رفاه، رئیس‌جمهوری از رهبر انقلاب درخواست کردند تا برگزاری جلسه رای اعتماد، سرپرست کنونی امکان فعالیت داشته باشد که این درخواست مورد موافقت معظم‌له قرار گرفت.