دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

آیت الله سیدابراهیم رییسی رئیس جمهور اسلامی ایران به دعوت رسمی شوکت میرضیایف همتای ازبکی خود عازم ازبکستان شد.
غلامحسین اسماعیلی رییس‌دفتر رییس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران، خبر سفر ابراهیم رئیسی به نیویورک را تایید کرد و گفت:

رئیس جمهور اعلام کرد: همه دستگاه‌های اجرایی کشور بویژه نهادهای تبلیغاتی و رسانه‌ای با بیان واقعیات پیشرفت‌های علمی کشور و همچنین معرفی چهره‌های موفق، دشمن را در رسیدن به اهداف خود در ناامید کردن جامعه ناکام گذاشته و جامعه نخبگانی را بیش از پیش امیدوار کنند.
یکی از نزدیکان خانواده مرحوم آیت‌الله خزعلی گفت: فرزند خانم خزعلی هیچگاه درگیر هیچ نوع فعالیتی در زمینه فروش VPN به کاربران ایرانی چه در زمان حضور در ایران چه در زمان حضور در کانادا نبوده و شرکت بترنت متعلق به شرکت پان گو آمریکا است.

معاون سیاسی دفتر ریاست جمهوری در توییتی نوشت که نظم عادلانه بین المللی از طریق چندجانبه گرایی اقتصادی، پیام سفرهای پیش رو رییس جمهور است.

روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی نوشت که دولت می تواند نقش مخالفان داخلی برجام را بی اثر کند و ابزار رفع تحریم‌ها در دستان دولت است.

غلامعلی حداد عادل گفت:کدام کشوری می‌گوید با یک فرهنگ مستقل می‌خواهم در عرصه بین‌المللی ظاهر شوم اما درها را باز بگذارم تا هر کشوری می‌خواهد برود و بیاید؟ این منطقی نیست! کشورهای دیگر که می‌خواهند در برابر غرب بایستند و استقلال خود را حفظ کنند، همین کار را کردند اما ایران از این جهت عقب است.
معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: تقریبا ۱۳ سال است که طرح رتبه بندی معلمان بی نتیجه مانده بود، دولت سیزدهم توانست این قانون را اجرا کند و تا پایان سال معلمان به حق و حقوق خود می‌رسند.
شرق نوشت: ماجرای آقازاده‌ها، فرزندان خارج‌نشین مسئولان یا به عبارتی «ژن‌های خوب» داستان تازه‌ای در میان مقامات نیست و در 43 سال گذشته بارها شاهد مهاجرت و تابعیت فرزندان مقامات در خارج از کشور هستیم. آن هم کشورهایی که پدران و مادران این به‌اصطلاح آقازاده‌ها بعد از پیروزی انقلاب بارها با شعارهای تند علیه آن کشورها میزان انقلابی‌گری خود را به رخ کشیده‌اند.
رئیس‌جمهور در راس هیئتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی کشورمان چهارشنبه به ازبکستان عزیمت خواهد کرد.
اخیراً در فضای مجازی بحثی در گرفته که از منظر جامعه‌شناختی نیازمند واکاوی است. از جانب رئیس‌جمهور قولی نقل شده که پس از شنیدن درخواست ویزای پسر معاون وزیر گفتند. اگر پسر وزیر می‌خواهد برود پدر هم برود.اطرافیان دولت هم این گفته را تائیدی بر جدیت رئیس‌جمهور در پیگیری گشت ارشاد مدیران نامیده‌اند.
باید دید مسئول، کار فرزندش را تایید می کند یا نه؟!

توجیه عجیب مدیرانی که فرزندانشان در خارج هستند: به حرف پدرشان گوش نمی‌دهند!

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در مصاحبه با همشهری درباره حاشیه های فرزند انسیه خزعلی و مسئولانی که فرزندانشان درخارج از کشور تحصیل می کنند اظهارنظر کرد.
وزیر کشور با بیان اینکه مشکلاتی طی روزهای اخیر سبب ازدحام زائران در مرزها شد، تاکید کرد که این مسئله به تدریج در حال برطرف شدن است، اما زواری که هنوز به سمت مرزها نرفته‌اند، فعلا حرکت نکنند.