دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس جمهور بر ضرورت تلاش و همکاری بیشتر همه بخش‌ها برای تقویت ثبات و آرامش بازار و تقویت همکاری و هم‌افزایی بخش‌های رسانه‌ای دستگاه‌های دولتی برای اطلاع‌رسانی به مردم و تنویر افکارعمومی تاکید کرد.
رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: عملیات اجرایی اربعین ۱۴۰۳ را امروز آغاز کردیم تا با شناسایی آسیب‌ها و نقص‌های گذشته، آنها را رفع کنیم و زمان ثبت‌نام از زائران اربعین را در ماه ذی‌الحجه آغاز می‌کنیم تا امکان برنامه‌ریزی بیشتری وجود داشته باشد.
دو واقعیت، یکی کمبودها در تأمین معیشت عمومی مردم و آن دیگر، بلبشوی نرخ‌گذاری‌ها حتی برای کالاهای اساسی و نیاز مبرم آحاد جامعه، به‌ ویژه برای اقشار مردم با درآمدهای ثابت، نه تنها فراگیر که تبدیل به «عادت ثانویه» شده است.
فرماندار تکاب با بیان اینکه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به گونه ای باشد که در ذهن نسل جوان به عنوان صیانت از خود غالب گردد، گفت: ادارات، دستگاه های اجرایی و اعضای ستاد عفاف و حجاب تکاب با سرلوحه قراردادن فرمایشات مقام معظم رهبری، محوریت سبک زندگی ایرانی و اسلامی را در میان مردم ترویج و تبیین کنند.
ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در دیدار نمایندگان تشکل‌ها، جنبش‌ها و فعالان دانشجویی گفت: امروز با توجه به تلاش دشمن برای ناامیدسازی مردم به ویژه نسل جوان ملاک و معیار وطن دوستی و انقلابی بودن، امیدآفرینی در مقابل یأس‌آفرینی است و ما یقین داریم با اتکا به مردم و جوانان باانگیزه، بااراده و حاضر در صحنه خواهیم توانست بر بسیاری از مشکلات غلبه کنیم.
هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۰۸ به پیشنهاد مشترک سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ماده (۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری – مصوب ۱۳۸۶ و جزءهای (۱) (۲) و (۳) بند (الف) و بند (ب) تبصره (۱۵) و بند (ب) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تصویب کرد.
«تحقق شعار رشد اقتصادی و مهار تورم مستلزم تغییر رویکرد، تغییر کارگزاران، تغییر شرایط و برنامه‌هاست که از امکان تحقق هیچ‌کدام آن‌ها تا‌کنون علایمی دیده نشده است، سهل است که برخی شواهد نشان می‌دهد به سوی بدتر شدن هم می‌رویم.»
محمدصالحی گفت: مهم‌ترین وظیفه برای اجرای شعار سال بر عهده دولت است که متاسفانه مقررات دست و پا گیر در حوزه تولید و بی‌سر و سامانی درگاه ملی مجوزها و مخالفت‌‌های برخی از دستگاه‌های اجرایی متقاضیان را در وضعیت بلاتکلیفی قرار داده است.
رئیس جمهور در واکنش به جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: صهیونیست‌ها باید بدانند با اینگونه اقدامات غیرانسانی هرگز به اهداف شوم خود نخواهند رسید و این جنایت ناجوانمردانه نیز بی‌پاسخ نخواهد ماند.
معاون اول رئیس‌جمهور بر لزوم ارتقای کیفیت خودروهای تولید داخل تأکید کرد و گفت: خودروسازان نباید با تولید خودروهای کم کیفیت جان مردم را به خطر بیاندازند و موظف هستند به تعهدات خود در استانداردسازی و ایمنی خودروها عمل کنند.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: لایحه پیشنهادی اصلاح ​مواد ۴۱ و ۱۶۷ قانون کار در حال آماده سازی است و به زودی به دولت ارائه می‌شود.