دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

احتمالا تا پیش‌از مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس‌جمهور جدید -7 و 9 مرداد- آمار جدید از نبض قیمت مسکن تهران -مربوط به ماه تیر- اعلام خواهد شد اما در حال حاضر و با استناد به آخرین آمار رسمی (قیمت‌های خرداد) و همچنین با فرض آنکه قیمت ملک طی یک ماه گذشته ثبات داشته، می‌توان وضعیت نبض قیمت مسکن را به این صورت تشریح کرد: یک مترمربع واحد مسکونی در بازار مسکن شهر تهران 86 میلیون تومان قیمت دارد که به لحاظ رشد نقطه‌ای، «از وضعیت افزایش تند ماهانه و سالانه خارج شده است». البته این خروج، به‌تازگی اتفاق افتاده است و نمی‌توان درباره «پایداری ثبات به وجود آمده در قیمت مسکن» با قطعیت تایید داد.
رئیس‌جمهور منتخب را حلقه‌ای محاصره کرده که برخی از آنها سوابقی همچون پادویی آمریکا، انگلیس و اسرائیل در فتنه ۸۸، حمایت از تحریم انتخابات، عاملیت ناراضی‌تراشی و ناکارآمدی عمدی در دولت اشرافی روحانی، متهم بودن به فساد اقتصادی، پرونده فساد کرسنت و اجرای سند ضدفرهنگی و ضداسلامی ۲۰۳۰ دارند.
«اصحاب تزویر» کسانی هستند که مهم‌ترین ابزارشان «خودانقلابی ‌پنداری» و «خوداسلام ‌پنداری» است. آنها همانطور که در انتخابات‌ها دیده‌ایم حاضرند هر کاری انجام بدهند تا به قدرت برسند و اگر در قدرت هستند آن را از دست ندهند.در مقابل «اصحاب تزویر» جماعت «تشنگان قدرت» قرار دارند که مگسانند دور شیرینی. این جماعت هم برای رسیدن به پست و مقام و یا ماندن در قدرت حاضرند هر کاری انجام بدهند.
علی عبدالملکی صاحبنظر و از مدیران موفق کشوری نوشت:

خانه ای برای دکتر پزشکیان

نگارنده معتقد است خانه ی فکر، تصمیم ساز، اندیشه ورز و سیاست گذار دولت چهاردهم به جای دولت های سایه و پر از ابهام ادوار گذشته می تواند از رجال، شخصیت های آزمون پس داده وکار آمد زیر تشکیل شود.
عیسی زارع پور در دیدار با پزشکیان:

عامل اصلی کاهش سرعت اینترنت فیلترشکن هاست

وزیر ارتباطات در دیدار با رییس جمهوری منتخب با اشاره به حوزه‌های کاری این وزارتخانه به تبیین اقدامات و دستاوردهای دولت شهید جمهور در بخش‌های شبکه ملی اطلاعات، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، توسعه دولت هوشمند، توسعه صنعت فضایی و اقتصاد دیجیتال پرداخت.

ظریف گفت: دوستان ما نگران هستند که این کارگروه‌ها طوری چیده شده‌اند که یک نامزد از آن‌ها بیرون بیاید که من اطمینان می‌دهم چنین چیزی نخواهد بود. کارگروه‌ها باید ۵ نامزد واقعی را معرفی کنند اگر این کار را نکنند کل نامزدهای آن‌ها رد خواهند شد.
این روزها جامعه در انتظار شکل‌گیری دولتی است که بتواند به خواست‌های طبیعی مردم و نیازهای جدی جامعه پاسخگو بوده و در زمینه‌های مختلف، راه‌حل‌های مناسب برای عبور از گردنه‌های سخت ارائه دهد .
«علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه ایران گفت: از شورای امنیت می خواهیم براساس وظایفش ذیل منشور ملل متحد، اقدامات ضروری و اجرایی از جمله از طریق تصویب یک قطعنامه جامع و الزام آور تحت فصل هفتم منشور ملل متحد، اتخاذ کرده و رژیم اسرائیل را مجبور کند تا به طور کامل، بی‌قید و شرط و فوری نسل کشی و جنایت جنگی علیه غزه را متوقف کند.
مشاور فرهنگی و اجتماعی رئیس‌جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این روحانی خدوم در دوران مبارزات ملت ایران علیه رژیم ستمشاهی در جهت تبیین فلسفه قیام و اهداف امام(ره) بی‌وقفه کوشش کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ با حضور در دفتر رئیس جمهور منتخب، با دکتر مسعود پزشکیان دیدار و گزارشی از آخرین وضعیت حوزه تحت مدیریت خود ارائه کرد.