دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره اجرای وعده گشت ارشاد مدیران گفت: هر گزارشی در این زمینه برسد، بلافاصله بررسی شده و اگر لازم باشد، برخورد می‌شود. دولت هیچ خط قرمز و ملاحظه‌ای ندارد که بی‌جهت بخواهد از افرادی دفاع کند.
من امیدوارم که حکومت با تغییر رویکرد و سیاست‌های خود، اقدام به امیدآفرینی در جامعه کند، در حالی که شما می‌خواهید دیگران رویکردها و سیاست‌های موجود را امیدآفرین بدانند.
رییس جمهور با اشاره به بهره‌مندی ۲۵ میلیون نفر از شبکه فیبرنوری و اینکه همه مردم باید از زیرساخت‌های مهم ارتباطی بهره‌مند شوند گفت: تکمیل فناوری فیبرنوری در همه نقاط کشور یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است و این دولت به رفاه مردم در فضای مجازی توجه دارد.
آیت الله رئیسی از مخبر خواست با تشکیل کارگروهی متشکل از استانداران مربوط و وزرای کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طرح‌ها و برنامه‌های مدیران استانی در این زمینه را اخذ و با پیگیری ویژه تحقق آنها را دنبال کنند.
سخنگوی دولت گفت: وقتی برخی چهره‌های سیاسی می‌بییند مدیریت اقتصادی دولت موفق شده نرخ رشد نقدینگی ۴۲ درصدی را به ۲۳ درصد کاهش دهد، برای جلوگیری از مقایسه عملکردها فضاسازی رسانه‌ای می‌کنند.
رئیس جمهور در پیامی به‌ مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر اظهار داشت: مجامع جهانی و همه وجدان‌‏های بیدار بشری را برای یاری به ملت مظلوم غزه و فراهم کردن زمینه‏‌های ارسال کمک‌های بشردوستانه و کاهش آلام انسانی مردم ستمدیده غزه، فرا می‌خوانم.
رئیس جمهور گفت: این عملیات نشان داد که ایرانِ قوی می‌تواند سایه جنگ را از سر کشور بردارد و گزینه‌ی نظامی را از روی میز حذف کند. باید با قدرت حاضر شد و این عقلانیت می‌تواند در همه عرصه‌ها کار را به‌پیش ببرد.
سخنگوی دولت در خصوص اظهارنظر مسئولان وزارت کار درباره واگذاری تعیین حقوق کارگران از سوی مجلس و حذف سه‌جانبه‌گرایی واکنش نشان داد و گفت:‌ هیچ لایحه‌ای در این خصوص نه تصویب شده و نه در این دولت تصویب خواهد شد.
یکی از مشکلات اساسی در موضوع رابطه دولت، ملت شکاف قابل توجه عمیق یا بهتر بگوییم تفاوت نمایان در دغدغه‌های حکومت و دولت و اکثریت ملت است
جلسه بررسی و جمع بندی طرح های پیشنهادی دومین سفر استانی رییس جمهور به استان قم پیش از ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.
نماینده مردم مرودشت در مجلس گفت: اینکه الان دولت با مجلس و به ویژه آقای قالیباف درخصوص مسائل مختلفی که مردم شاهد آن هستند اختلاف پیدا کرده دقیقا برای ریاست دور بعد مجلس است.
رئیس جمهور گفت: مجریان، ناظران و عموم مردم همت کردند و انتخابات باشکوهی داشتیم و مولفه‌های مورد اشاره رهبر معظم انقلاب محقق شد. در این مرحله دوم نیز کاری بشود که این چهار اصل مورد تأکید قرار بگیرد.