مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد که رفتار امروز دولتمردان آمریکا قرون وستایی است و آمریکایی ها باید بدانند هرگونه اقدامی برای بازگرداندن تحریم های بین المللی علیه ایران برای آنان گران تمام خواهد شد.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه داروخانه‌ها ماسک‌ را با قیمت بالا خرید و با سود عادلانه عرضه می‌کنند اما نظارت‌ها بر آنها سختگیرانه است از عرضه ماسک‌های بی‌کیفیت با قیمت بالا در سوپرمارکت‌ها، لباس‌فروشی‌ها و بقالی‌ها انتقاد کرد.
طرح مجلس برای اقشار کم درآمد

خودرودارتان می کنیم!

عضو کمیسیون صنایع مجلس از طرح نمایندگان برای خودرودار کردن خانواده‌های کم درآمد و دهک‌های پایین جامعه خبر داد.
نماینده مردم زاهدان در مجلس گفت: ‌افغانستان حق‌آبه ایران را نمی‌دهد و آبی که از این کشور ‌وارد ایران می‌شود به اصطلاح محلی "دشتمال" است یعنی آب بارندگی‌هایی که افغانستان امکان مهار آن را ندارد.
طرح ساماندهی سهام عدالت موسوم به جاماندگان در کمیسیون اقتصادی نهایی شد و در نخستین جلسات علنی مجلس بعد از تعطیلات در دستور کار بهارستان قرار می‌گیرد.
نماینده ادوار مجلس با اشاره به پیش نویس سند اصلاح و توسعه نظام حقوقی کشور هفته گذشته و همزمان با هفته دولت رونمایی شد گفت: سند «اصلاح نظام حقوقی کشور» اصلاحی در نظام حقوقی کشور ایجاد نمی‌کند.
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه معرفی ضامن کارمند رسمی با گواهی کسر از حقوق،برای دریافت وام ازدواج اولین مانع ارائه تسهیلات به جوانان است، از ورود کمیسیون اقتصادی به این مهم با هدف تسهیل شرایط خبر داد.
نماینده تربت حیدریه در مجلس از وجود برخی قوانین که تشدید کننده قیمت خانه است گلایه کرد و گفت: متاسفانه دولت توجهی به اسناد بالادستی مسکن ندارد ولی مجلس می‌کوشد نظارت جدی کرده و از قوه مجریه خواسته رصد جدی بر بنگاه‌های معاملات املاک داشته باشد.
نایب رییس مجلس مشکل صنعت خودرو را ضعف در سیاستگذاری و راهبری دانست و با اشاره به افزایش قیمت خودرو گفت: سازوکار پیشنهادی ما عرضه خودرو در بازار بورس کالاست که البته ملاحظاتی نیز دارد و باید اقدامات موازی دیگری نیز در کنار این اصلاح صورت پذیرد.
نماینده مردم مرودشت در مجلس گفت: مجلس یازدهم به دنبال رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم است و هیچ نگاهی به مسائل حاشیه‌ا‌ی همچون فیلترینگ فضای مجازی ندارد.
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در وضعیت فعلی حجم گسترده ای از اراضی بلااستفاده در کلانشهرها به ویژه تهران قرار دارد، مالکان این اراضی ها با هدف کسب سود کلان اراضی را بدون استفاده رها می کنند که این مسئله به ضرر بازار مسکن و اقتصاد کشور است.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه "قانون حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی" هرچه سریع‌تر اجرایی شود، پالایشگاه‌سازی را ابزاری دفاعی برای مقابله با جنگ اقتصادی دانست.
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: هنوز برای مجلس محرز نشده که دولت برای تعیین سرپرست جدید وزارت صمت از رهبر انقلاب اذن گرفته یا خیر که لازم است دیوان محاسبات به این مسئله ورود کند.