مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در وضعیت فعلی حجم گسترده ای از اراضی بلااستفاده در کلانشهرها به ویژه تهران قرار دارد، مالکان این اراضی ها با هدف کسب سود کلان اراضی را بدون استفاده رها می کنند که این مسئله به ضرر بازار مسکن و اقتصاد کشور است.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه "قانون حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی" هرچه سریع‌تر اجرایی شود، پالایشگاه‌سازی را ابزاری دفاعی برای مقابله با جنگ اقتصادی دانست.
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: هنوز برای مجلس محرز نشده که دولت برای تعیین سرپرست جدید وزارت صمت از رهبر انقلاب اذن گرفته یا خیر که لازم است دیوان محاسبات به این مسئله ورود کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا با اعلام اینکه آمریکا صلاحیتی برای فعال کردن مکانیزم ماشه ندارد تاکید کرد که دوره یکجانبه گرایی آمریکا تمام شده است و آمریکا رو به افول است.
در جریان شکایت نمایندگان مجلس از وزیر نفت؛

زنگنه همه راه‌های مقابله با تحریم‌ها را مسدود کرد

نمایندگان مجلس طی شکایتی که از بابت «ترک فعل» از وزیر نفت به قوه قضاییه ارجاع کرده‌اند عنوان کرده‌اند که بیژن زنگنه همه راه‌های مقابله با تحریم‌ها را مسدود کرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

ایران داوطلبانه پروتکل الحاقی را اجرا می کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه ایران داوطلبانه پروتکل الحاقی را اجرا می کند گفت: سفر رافائل گروسی به تهران امری عادی و برای انجام مذاکراتی در راستای بازرسی های هسته ای است.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ترور سردار سلیمانی موضوع ساده‌ای نیست و مسئولان ذیربط باید در سطح بین‌الملل این موضوع را پیگیری حقوقی کنند.
سخنگوی وزارت خارجه خبر داد؛

اجرای تمام گام‌های کاهش تعهدات برجام

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اظهارات برخی از نمایندگان مبنی بر عدم اجرای سیاست‌های کاهش تعهدات برجام در فردو، گفت: تمام موارد پنج گام کاهش تعهدات برجام اجرا شده و گزارش‌های آژانس بهترین مرجع کاهش تعهدات ایران است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بهتر است دولت به جای تکیه بر پیش فروش بلند مدت نفت بر فروش آنی تمرکز کند، گفت: فروش نفت به جای تسویه نقدی در سررسید باید به فروش قطعی منجر شود.
با اشاره به تلاش آمریکا برای فعال‌سازی مکانیزم ماشه،

آمریکایی‌ها بارها در مسائل مرتبط با ایران شکست خوردند

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد که آمریکایی‌ها هیچ حرفی برای استفاده از امتیازات برجام ندارند و دست اندازی به امتیازات برجام به نوعی فضولی در مساله‌ هسته‌ای ایران است.
نماینده مردم زابل در مجلس گفت:‌ مسؤولان دولتی از رئیس‌جمهور گرفته تا رده‌های پایین گزارشات خوبی می‌دهند اما متأسفانه این گزارشات با واقعیت تطابق ندارد و در عرصه عمل اراده‌ای از سوی دولتمردان برای انجام امور مشاهده نمی‌شود.
رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با سفیر سویس در تهران گفت: مردم ایران در برابر جنایت ترامپ در به شهادت رساندن قهرمان مبارزه با تروریسم، سردار سپهبد سلیمانی، تجلیل و عکس العمل مناسبی نشان دادند، اگر شهید سلیمانی نبود داعش به قلب اروپا می­‌رسید.
مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کادر درمان هجمه رسانه‌ای که قصد داشت نظام سلامت ایران را در مقابله با کرونا ناکارآمد و شکست خورده نشان دهد ناکام گذاشتند.
دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل گفت: رفتار امارات برای برقراری روابط رسمی با رژیم صهیونیستی خطای راهبردی است و دولت این کشور باید مسوولیت تمامی عواقب آن را بپذیرد.
سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: با توجه به اینکه آمریکا از برجام به صورت یک‌طرفه خارج شده است طبق حقوق بین‌الملل نمی‌تواند از شورای امنیت سازمان ملل درخواست کند که مکانیسم ماشه فعال شود.
نماینده مجلس یازدهم گفت: بر اساس نظر مقام معظم رهبری در رابطه با حمایت ظرفیت های داخلی، نگاه ایرلاین ها برای بهسازی ناوگان حمل و نقل هوایی باید به داخل باشد، یعنی می توان از ظرفیت شرکت های دانش بیان برای تأمین قطعات و تجهیزات مورد نیاز استفاده کرد.