مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: آنچه بیش از تورم و گرانی روزافزون نرخ ارز، مسکن، سکه و خودرو با روان ملت بازی می‌کند، فرافکنی‌ها و دوقطبی‌سازی‌های بی‌بنیان شخص آقای رئیس جمهور است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسات مجلس با وزرای اقتصادی کابینه و نشست غیرعلنی امروز با وزیر صمت، گفت: تصمیمات جدیدی در حوزه قیمت‌گذاری، تأمین و توزیع کالا صورت گرفت و اطمینان داریم کاهش نرخ ارز و تثبیت بورس ادامه خواهد یافت.
بابایی کارنامی در گفت و گو با پرسون پاسخ داد؛

طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به کجا رسید؟

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  گفت: در حال حاضر در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بحث مسایل مرتبط به شهرداری نسبت به  طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت اولویت دارد.
استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی اظهار داشت: فاجعه‌آمیزترین و البته گویاترین داده مطرح شده در گزارش مجمع جهانی اقتصاد مربوط به رتبه ایران در تنظیم‌گری مالی و کنترل رفتارهای پرفساد و نابرابرساز بانک‌ها و بویژه بانک‌های خصوصی است که رتبه آخر جهان را در میان کل کشورهای مورد بررسی دارد، این مسئله کوچکی نیست و نیازمند گفت‌وگوی ملی است.
حاجی دلیگانی در نقد صریح عنوان کرد:

رفتار تبیض آمیز دولت برابر بازنشستگان کشور

عضو هیات رییسه مجلس، با انتقاد از عملکرد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از آن به عنوان اقدامی ناعادلانه در جهت افزایش حقوق این قشر یاد کرد.
رییس فراکسیون مقابله با آسیب های اجتماعی مجلس شورای اسلامی از وقوع تخلفاتی در یکی از استانداری های استان های جنوبی کشور خبر داد و گفت که باید هر چه سریعتر پرونده شرکت هفت تپه به دادسرای دیوان محاسبات ارجاع شود.
قالیباف در نشست با نمایندگان جوان مجلس؛

در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید پذیرفت در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم و در این جنگ اقتصادی نمی‌توان هرگونه تصمیمی را گرفت، باید مراقب اقدامات خود باشیم.
حاجی‌بابایی در تشریح نشست امروز کمیسیون برنامه و بودجه؛

منابع مالی طرح تامین کالاهای اساسی تعیین شد

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: امروز جلسه‌ای با حضور کارشناسانی از سازمان برنامه و بودجه، سازمان تامین اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و ... برگزار و نحوه تامین منابع مالی لازم طرح تعیین شد.
رییس مجلس شورای اسلامی بر ضرورت هم افزایی و هماهنگی دستگاه‌های مسوول در حوزه سیاست پولی، مالی و تجاری تاکید کرد و ادامه داد: در وضعیت فعلی باید فرآیند تهاتر کالا را تسهیل کنیم و غل و زنجیر بروکراسی اداری را از پای کسب و کارها و تجار و بازرگانان باز کنیم.
سخنگوی کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی از تعیین تکلیف نحوه پرداخت مالیات واحدهای تولیدی، صنفی و خدماتی در مناطق آزاد تجاری - صنعتی در این کمیسیون خبر داد.
سلیمی در تذکر شفاهی به دیوان محاسبات کشور:

هزینه کردهای کرونایی دولت را ریز به ریز بررسی کنید

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: حدود یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای مبارزه با کرونا برداشت شد، اما وزیر بهداشت می‌گوید تنها ۲۷ درصد آن تخصیص داده شده است، آیا زمان ورود دیوان محاسبات نیست.