انتخاب حقوق‌دانان شورای نگهبان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی اسلامی در هفته جاری انتخاب حقوق‌دانان شورای نگهبان و بررسی طرح بانکداری اسلامی را در دستور کار دارند.

تصویر انتخاب حقوق‌دانان شورای نگهبان

به گزارش سایت خبری پرسون، مجلس شورای اسلامی در هفته جاری روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه جلسات علنی خود را برگزار می کند و موارد زیر در دستور کار نمایندگان قرار می گیرد:

۱-ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها درموردطرح نحوه تشکیل وفعالیت تشکلهای صنفی– تخصصی.

۲-گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در موردطرح دوفوریتی اصلاح جدول۴-۲۴محرومیت زدایی(جداول منابع و مصارف تبصره ۱۴) قانون بودجه سال ۱۴۰۱.

۳-گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابعطبیعی ومحیط زیست درموردلایحه تصویب اصلاحات ضمایم کنوانسیون بین‌المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها.

۴- گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درموردلایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و مجمع مجالس آسیایی در رابطه با حقوق، مزایا و مصونیت‌های دبیرخانه دایمی مجمع مجالس آسیایی .

۵-گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد :لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی در مورد کمک و همکاری متقابل در امور گمرکی.

۶ - گزارش کمیسیون عمران در مورد:طرح اصلاح قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده پیرامون حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و حرم مطهر حضرت معصومه (س).

۷- گزارش کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها درموردرفع ایرادات شورای نگهبان به طرح دوفوریتی شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها.

۸ -گزارش شوردوم کمیسیون اجتماعی در مورد طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی.

۹- گزارش شوردوم کمیسیون اقتصادی در موردطرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران.

۱۰ - گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در موردطرح اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی.

۱۱-گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در موردطرح تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش(این طرح با طرح الحاق تبصره (۱۱) به ماده (۱۷) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی ثبت(۱۸۹) و طرح ساماندهی و تأمین و تربیت نیروی انسانی وزارت آموزش وپرورش ثبت(۵۰۵) و طرح اصلاح قانون الحاق یک تبصره به ماده الحاقی قانون تعیین ‌تکلیف استخدامی معلمین حق‌ التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش ثبت(۵۲۰) و طرح الحاق یک تبصره به ماده (۱۷) قانون تعیین استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش ثبت(۶۳۷) با هم ادغام شده است.

۱۲-گزارش شور دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در موردطرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی.

۱۳- گزارش کمیسیون اجتماعی در موردطرح یک فوریتی نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس.

۱۴- گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران.

۱۵- بررسی طرح نحوه مواجهه با قانع کننده نبودن پاسخ وزیر (دراجرای تبصره(۲)ماده (۱۴۱)آئین نامه داخلی مجلس با اولویت در دستور قرارگرفت.

۱۶-گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح تبیین وضعیت شاخص‌های اقتصادی در پایان هر دولت .

۱۷- گزارش کمیسیون اجتماعی در موردلایحه اصلاح تبصره (۵) الحاقی به ماده واحده قانون سرباز قهرمان.

۱۸-گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه اصلاح قانون به کارگیری سلاح توسط مأمورین نیروهای مسلح در موارد ضروری.

۱۹- گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح تأسیس شرکتهای تعاونی توسعه و عمران شهرستانی و یا استانی.

۲۰-گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در موردلایحه حمایت از حقوق افراد مبتلا به اختلالات روانی.

۲۱-گزارش شوردوم کمیسیون اقتصادی در موردلایحه اصلاح ماده (۸) قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه.

۲۲-گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد لایحه اصلاح تبصره(۱) ماده(۲) قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی

۲۳- گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درموردلایحه موافقتنامه بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در خصوص تأسیس مرکز منطقه‌ای آموزشی و پژوهشی مدیریت خطرپذیری و تاب‌آوری زلزله برای غرب و مرکز آسیا در پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله (پژوهشگاه) تهران، به عنوان مرکز گروه (۲) تحت حمایت یونسکو با تمرکز بر مدیریت و کاهش خطرپذیری بلایا.

۲۴- گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درموردلایحه موافقتنامه همکاری‌های امنیتی و انتظامی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری قرقیزستان.

۲۵- گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در موردلایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن و مجازات عبوردهندگان غیرمجاز افراد از مرزهای کشور.

۲۶ -گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در موردلایحه اصلاح تبصره¬های(۱)و(۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور .

۲۷- گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح اصلاح ماده(۱۰۰) قانون شهرداری‌ها.

۲۸- گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در موردطرح قانونی استفساریه ماده(۶) قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور.

۲۹-گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در موردطرح ممنوعیت خروج مسؤولین و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسؤولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی.

۳۰-گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در موردطرح جامع مدیریت شهری و روستایی.

۳۱-گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در موردطرح استفساریه ماده(۱۱) قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری.

۳۲-گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نحوه حذف دارو از سبد ارز ترجیحی(موضوع جزء«۱» بند«س» تبصره(۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور.

همچنین انتخاب سه ­نفر عضو حقوقدان شورای نگهبان از بین افراد معرفی شده از سوی رئیس قوه ‌قضائیه وسوال احمد راستینه نماینده شهرکرد، بن و سامان و تعدادی دیگر از نمایندگان از سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان برای روز سه شنبه از دیگر برنامه های هفته جاری مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

406959