مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

در نشست مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی

قالیباف: مشکل بازار بورس تعارض منافع در لایه های مختلف است

رئیس مجلس بیان این که مشکلات بازار سرمایه را به برخورد قضایی نمی‌توانیم حل کنیم، تاکید کرد: تعارض منافع که در سطوح و لایه های مختلف وجود دارد مانع اصلی حل مشکلات بورس است و باید حل شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در دولت مطرح شد و بعد از بحث مورد تائید قرار گرفت و مقرر شد که ما از شنبه کار تبصره‌ها را آغاز کنیم و قبل از ۱۵ آذر به مجلس تقدیم کنیم.
رییس گروه دوستی پارلمانی ایران- یونان گفت: در شرایطی که شیوع ویروس کرونا جامعه بین‌المللی را تحت‌الشعاع قرار داده است تحریم‌های دارویی و اقتصادی آمریکا سلامت مردم ایران را با خطر مواجه کرده است.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه چگونه حمایت معیشتی در غائله بنزینی اعانه نبود اما حمایت از کالاهای اساسی در مجلس یازدهم اعانه است، گفت: مجلس یازدهم ترجیح می‌دهد به جای افتادن در دام دوگانگی‌سازی‌های بیهوده آغوش خود را برای لوایح اصلاح ساختاری اقتصادی کشور باز کند.
تعدادی از نمایندگان مجلس در نامه ای به رییس جمهور با ادعای این که میلیون ها تن کالای اساسی مورد نیاز مردم همزمان با انتخابات ریاست جمهور آمریکا از گمرک ترخیص شده، خواستار شفاف سازی در این زمینه شدند.
فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این پرسش مبنی براینکه اخباری که درباره منع برخی از گزینه‌های احتمالی از کاندیداتوری چقدر جدی و ریشه‌دار است؟ گفت: ریشه‌ای دارد که ظاهرا به مقام معظم رهبری می‌رسد. البته من هم شنیدم که مقام معظم رهبری کسانی که از ایشان حکم داشتند و دارند را از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری منع کرده‌اند.
سوال مهم از آقای نوبخت این است که آیا ایشان وزیر خزانه‌داری دولت ترامپ و به طور کلی دولت آمریکاست که اینچنین سیگنالهای یاس و ناامیدی و چشم‌انتظاری به واشنگتن می‌دهد یا رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت ایران؟
در جلسه امروز مجلس عنوان شد؛

اعلام وصول6 سوال ملی از ظریف

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، اعلام وصول ۷ طرح عادی و همچنین ۶ سوال ملی نمایندگان از وزیر امور خارجه را در جلسه علنی مجلس قرائت کرد.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز هیات رئیسه درباره شرایط جدید تصمیم قطعی نگرفته است، گفت: جلسات علنی مجلس شورای اسلامی هفته آینده برگزار می‌شود.
نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

اتکا به ظرفیت‌های داخلی عامل اقتدار کشور

مقام معظم رهبری بارها تأکید کرده‌اند که مردم باید با اتکا به ظرفیت‌های داخل کشور، این ظرفیت‌ها را به قدرت تبدیل کنند و این قدرت را عامل اقتدار کشور کنند تا از زاویه مقتدرانه وارد تعامل با بقیه کشورهای دنیا شویم چرا که وقتی کشوری قدرت تولید نکند زیردست سایر کشورهای جهان خواهد شد.
مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی، گفت: تلاش مجلس بر این است تا تراز عملیاتی بودجه را از حالت منفی درآورده و رویکرد تحولی در آن ایجاد کند و همچنین راهکاری برای تأمین منابع بودجه از طریق هماهنگی با دولت و شورای نگهبان صورت گیرد.
رئیس جمهور، در بیانه ای خطاب به ملت ایران و با یک دستورالعمل هشت ماده ای به دستگاه‌ها و نهادهای مسوول، تاکید کرد که در این شرایط، وظیفه اخلاقی، شرعی و انقلابی همه ما، حفظ حیات جامعه و توجه به مسئولیت عمومی و عمل به اقتضائات این شرائط است.
نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

عقیم سازی زنان معتاد اقدامی ضد بشری است

در حکومت اسلامی مسائلی همچون عقیم سازی زنان معتاد به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست. ما بر اساس آموزه‌های دینی‌مان برای شأن انسانیت، انسان بودن و حیات انسانی آنقدر ارزش قائل هستیم که هرگز اجازه مطرح شدن چنین مباحث ضد بشری را نخواهیم داد چه برسد به این‌که بخواهیم آن را عملی کنیم.