مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

طبق مصوبه کمیسیون تلفیق؛

ارز ۴۲۰۰ تومانی از محاسبات بودجه حذف شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در این کمیسیون خبر داد و گفت: مردم مطمئن باشند تفاوت نرخ ارز در سلامت، معیشت، آموزش و تولید لحاظ خواهد شد.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی:

نباید به حق و حقوق بازنشستگان بی اهمیت باشیم

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید نسبت به حق و حقوق بازنشستگان بی اهمیت باشیم. از همسانسازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری حمایت کرده و می کنم.

رئیس فراکسیون زنان مجلس می‌گوید که نمی‌دانم تا چه میزان منابع دولت اجازه می‌دهد که وضعیت وام ازدواج و مسکن رشد کند اما می‌دانم که اصلاحاتی از طرف کمیسیون تلفیق بودجه در زمینه مصارف و درآمدهای دولت رخ خواهد داد که جهت این اصلاحات به نفع معیشت مردم و ارتقای وضعیت اقتصادی - اجتماعی خواهد بود.
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس بر ضرورت توجه به اقدامات ضروری و مراقبت‌ها برای کنترل کرونای انگلیسی تاکید کرد و گفت: با رعایت پروتکل‌ها توسط مردم زنجیره ویروس کرونا قطع خواهد شد و بر ویروس جدید هم غلبه خواهیم کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید کمیسیون صنایع به موضوع گرانی بی‌ضابطه مواد شوینده ورود کرده و با برگزاری جلسه با تولیدکنندگان مواد شوینده و بازدید از این واحدها میزان افزایش هزینه‌های تولید آنها را بررسی می‌کند.
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که تردد گسترده خودروها و ماشین های سنگینی که از عمر مفید آن ها گذشته و موتورسیکلت های دیزلی از یک سو و تجمع کارخانجات در سطح کلانشهرها و اعطای مجوز ساخت ساختمان های بلند مرتبه از جمله مهم ترین دلایل تشدید معضل آلودگی هوای کلانشهرها است.
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه۱۴۰۰ گفت: مالیات بر مستغلات و یا مالیات بر اجاره در بودجه۱۴۰۰ همانند سال‌های گذشته یعنی ۱۳۹۹ افزایش نیافته و درآمدهای دولت در این زمینه ثابت خواهد بود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

بودجه 1400 و عدم بهبود شرایط اقتصادی

از نگاه مجلس شورای اسلامی محتوایی که در لایحه بودجه 1400 ارائه شده است نمی‌تواند مشکلات، محدودیت‌ها و شرایط خاص مدنظر برای بهبود شرایط اقتصادی در سال ۱۴۰۰ را از رویکرد و نگاه بودجه نویسی تأمین کند و باید تغییرات اساسی در آن شکل بگیرد.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس:

با کلیات طرح بازنشستگی پیش از موعد مخالفیم

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح بازنشستگی پیش از موعد از دستور کار این کمیسیون خارج نشده، اما به دلیل مخالفت اعضا امکان دارد کلیات آن رای نیاورد.
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایستادگی شهید سلیمانی برای دفاع از حقوق مردم تاکید کرد که مردم باید بدانند که از طریق اقدامات حقوقی چطور از جایگاه این سردار عزیز دفاع می شود.
شورای نگهبان در بیانیه ای ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت به ویژه حاج قاسم سلیمانی تاکید کرد: بدون تردید خون به ناحق ریخته شده سردار سلیمانی، گریبان غاصبان صهیونیست و اربابان تروریست آنها را خواهد گرفت و هرگز از دست مجاهدان جبهه مقاومت آسوده نخواهند بود.
اساتید بسیجی در نشست با رئیس مجلس:

FATF را ناقض هویت ملی می‌دانیم

نشست اساتید بسیجی با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد و اساتید در این نشست به بیان دیدگاه ها و پیشنهادات خود پرداختند.
قالیباف در دیدار مسئولان بسیج اساتید کشور:

بودجه صرفاً برای دولت نوشته نمی‌شود

رئیس مجلس با بیان اینکه امروز انقلابی بودن به این معناست که بتوانیم مشکلات مردم را گره‌گشایی کنیم، به بررسی لایحه بودجه در مجلس اشاره و گفت: بودجه صرفاً برای دولت نوشته نمی‌شود.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به تشریح نشست غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با فرمانده سپاه قدس اشاره کرد و گفت: سردار قاآنی پیش‌بینی‌های مناسبی را برای آینده منطقه ترسیم کرد.