بی‌توجهی دستگاه‌های دولتی به اجرای قانون هوای پاک

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: شاهد عدم اجرای قانون هوای پاک توسط دستگاه‌های دولتی هستیم و سازمان حفاظت محیط‌ زیست که خودش باید متولی باشد، از ۲۲ تکلیف قانونی ۱۲ مورد را اجرا کرده است.
تصویر بی‌توجهی دستگاه‌های دولتی به اجرای قانون هوای پاک

به گزارش سایت خبری پرسون، حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۳ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی با انتقاد از عدم اجرای قانون هوای پاک، گفت: وزارت صمت از ۷ تکلیف قانونی پیرو اجرای قانون هوای پاک تنها یک مورد، وزارت نفت از ۱۳ تکلیف فقط یک مورد، وزارت نیرو از ۶ تکلیف تنها یک مورد، وزارت راه و شهرسازی از ۷ تکلیف تنها یک مورد، سازمان ملی استاندارد از ۷ تکلیف ۵ مورد و سازمان محیط زیست به عنوان متولی اصلی از ۲۲ تکلیف تنها ۱۲ مورد را اجرا کرده است.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نتیجه عدم اجرای تکالیف فقط در یک نقطه اینکه شده که در شاهین شهر و همچنین شهرستان برخوار و اصفهان از ابتدای سال جاری تا ۱۰ دی تنها یک روز هوای پاک وجود داشته و مردم ۱۴۲ روز هوای ناسالم استنشاق کردند.

وی با اشاره به آمار فوتی‌ها پیرو آلایندگی‌ها از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: این دانشگاه عدد قابل توجهی را در این زمینه مطرح کرده است. همچنین هزینه دارویی که ناشی از درمان آلایندگی است، ۱۲ هزار میلیارد تومان اعلام شده است.

منبع: مهر

445100