مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به تشریح جزییات حادثه اخیر نطنز بر اساس بازدید صورت گرفته از این سایت هسته ای پرداخت.
نایب رئیس اول مجلس با اشاره به اینکه ایران به قدری مقتدر هست که دشمنان خود را تنبیه کند، گفت: زمان فشار اقتصادی به ایران تمام شده و ما مطالبه اقدام عملی در مقابل عمل را داریم. بنابراین به اندازه عملی که از سوی طرفین برجام انجام شود ما نیز اقدامات عملی انجام خواهیم داد.
مدیر مسئول روزنامه اصلاح طلب ابتکار با تاکید بر اینکه دولت حسن روحانی آبرویی برای اصلاح‌طلبان نگذاشته است، نوشت: هیچ دولتی مانند این دولت این هنر را نداشت که ۲۵میلیون رأی را در عرض چند ماه به دو، سه میلیون برساند.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مردم حق دارند زوایای مختلف توافقنامه ۲۵ ساله چین را بدانند، مدعی شد: این موافقتنامه باید به تصویب مجلس برسد، یادمان باشد که مجلس در راس امور است.
نوری با اشاره به نشست امروز فراکسیون مستقلین ولایی با اعضای ستاد انتخابات کشور:

رد صلاحیت 10 درصد از داوطلبان انتخابات شوراها

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی اعضای ستاد انتخابات وزارت کشور تا این مرحله، حدود ۱۰ درصد از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا رد صلاحیت شدند.
یک عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا، سیاست کشورهای تولید کننده واکسن در دنیا، به حداقل رساندن صادرات برای استفاده داخلی است. بنابراین باید تولید واکسن ایرانی به بهترین شکل انجام شود و به خودکفایی برسیم.
نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس در واکنش به اظهارات فرماندار خرمدره:

وزیر کشور پاسخگوی اظهارات توهین‌آمیز "فرماندار خرمدره" شود

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس گفت: وزیر کشور باید نسب به اظهارات نسنجیده فرماندار خرمدره در مجلس پاسخگو شود.


رئیس مجلس با اشاره به اینکه غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم در چارچوب قانون اقدام راهبردی انجام گرفت، گفت: غنی‌سازی ۶۰ درصد در شرایطی که طرف‌های مقابل برجام دنبال تحمیل خواسته‌های خود با ترکیبی هماهنگ‌شده هستند، اتفاقی دوران‌ساز و قدرت‌آفرین بود.
نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: مذاکرات برای رفع تحریم‌ها اگر برای مردم آب ندارد برای تیم مذاکره‌ کننده نان دارد چرا که مأموریت می‌روند، سفر خارجی می‌روند و حق مأموریت دریافت می‌کنند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت و گو با پرسون؛

حذف ۴ صفر، روند مبادلات پولی را افزایش می دهد/ تصویب طرح، به زودی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به صرفه جویی در خصوص حذف ۴ صفر از پول ملی گفت: اگر صفر ها از اسکناس ها حذف شود علاوه بر کمک به کاهش هزینه چاپ قطعا این فرآیند به تسهیل روند مبادلات پولی و مالی و کاهش حجم حمل اسکناس کمک خواهد کرد.