مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

عضو فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی مجلس گفت: غربی ها تلاش می کنند با اعمال سیاست مذاکره برای مذاکره، روند گفتگوها را فرسایشی کنند که این امر برخلاف منافع کشورمان است.
یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره شرایط نامساعد کشور در زمینه کرونا تاکید کرد: دولت برای مهار این شرایط نقش اصلی را دارد و باید چندین روز تعطیلی گسترده اعمال کند؛ یعنی ادارات را تعطیل کند، مردم در خانه بمانند، راه های ارتباطی شهرها را ببندد و از تردد ها جلوگیری کند.
عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: اگر فرض بر این باشد که خودروسازان و برندهای غربی بخواهند به کشورمان بازگردند باید آن‌چه سیاست کشور ما است را اجرایی کنند و با سرمایه‌گذاران داخلی هماهنگ و تکنولوژی و سرمایه بیاورند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور با بیان اینکه تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری در مجلس کلید خورد، گفت: بررسی عملکرد برادر حسن روحانی، اقدامات مدیران نهاد ریاست جمهوری در وقایع مهم کشور، رشد چشمگیر بودجه آن بخشی از اهداف این تفحص است.
بیگی نژاد در گفت‌و‌گو با پرسون؛

زیرساخت‌های تشکیل وزارت انرژی در کشور فراهم نیست

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: زمانی تشکیل وزارت انرژی صحیح است که کارها برون‌سپاری و مجموعه‌های خصوصی ایجاد شده و وزارت انرژی صرفا بر امور نظارت داشته باشد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ با بیان این که آنچه در صحن رای گیری شده است ماده واحده لایحه بودجه و احکام و ضوابط مندرج در تبصره های ذیل و همچنین ارقام کلی منابع و مصارف و سرفصل های کلی ذیل آن است تاکید کرد: جداول بودجه۱۴۰۰ نیز طبق رویه هرسال جمع‌بندی و ابلاغ شده است.
یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: 25 هزار مورد ابتلا و مرگ حدود 350 نفر در روز، غیرقابل قبول و غیرقابل تحمل است. اما وزارت بهداشت و درمان به تنهایی نمی‌تواند بیماری‌هایی که پاندمی‌اند را مدیریت کند. این بیماری در تمام دنیا وجود دارد؛ 4 فصل و خاص است. بنابراین یک تدبیر خاص می‌طلبد و نیاز به عزم ملی همه جانبه دارد.
رئیس کمیته انرژی کمیسیون تلفیق مطرح کرد؛

هیچ تصمیمی در بودجه ۱۴۰۰ بدون‌مجوز گرفته نشده است

مالک شریعتی سراسر گفت: با قاطعیت عرض میکنم هیچ تصمیمی بدون مجوز از اعضای کمیسیون تلفیق یا صحن علنی اتفاق نیفتاده و صحبت از رانت بزرگ و امثال آن، هیچ وجهی ندارد.
علی خضریان گفت: سربازی باید از سرباز یک عاشق به وطن بسازد، یعنی یک مدافع امنیت و اقتدار ملی، ایثارگر و فداکار، وظیفه شناس و وطن پرست تا بتواند با دل و جان پایبند نظام و اهداف انقلاب باشد.
نماینده مردم رامیان با بیان اینکه سند راهبردی با چین محاسن زیادی برای کشورمان خواهد داشت، گفت: با انعقاد سند راهبردی با این کشور و کشورهای دیگر نظیر هند و روسیه موافقیم، اما مجلس باید از محتوای این سند و سایر اسناد این چنین آگاه باشد و شان و جایگاه مجلس حفظ شود.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: غنی سازی ۶۰ درصد هشداری به طرف مقابل خواهد بود که ایران جدی است و این تصور برای آنها و هیات مذاکره کنندگان خودمان پیش نیاید که از شرط هایی که گذاشته ایم کوتاه می آییم.
نماینده مردم انزلی ضمن تاکید بر لزوم ایجاد زیرساختهای جدید در شهرک صنعتی انزلی گفت: من بر این اعتقاد هستم که باید سیستم در منطقه آزاد جایگزین افراد شود تا هیچوقت با عوض شدن مدیران هیچکسی دغدغه ایی پیرامون ارائه خدمات نداشته باشد.
الهیان در تذکری در صحن مجلس:

غربالگری طبق طرح جوانی جمعیت اختیاری است

عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: در طرح جوانی جمعیت، غربالگری اختیاری آمده که منطبق با استانداردهای تعیین شده وزارت بهداشت و تشخیص پزشک متخصص خواهد بود.