مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نماینده ساری در نطق میان دستور:

شفافیت باید از خود مجلس آغاز شود

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس باید شفافیت را از خود شروع کند و با تصویب قوانین کارآمد همه اقدامات سه قوه را شفاف کند.
رییس مرکز پژوهش های مجلس در ارایه گزارش عملکرد این مرکز گفت: حرکت در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی از ویژگی‌های مرکز پژوهش‌ها است و در کنار حوزه تقنین به نظارت تخصصی می پردازد.
کانون دانشگاهیان طی نامه‌ای با اشاره به در جریان بودن مذاکرات برجامی در وین نوشت: در این شرایط حساس تعطیلی مجلس به مصلحت کشور نیست و اگر تصمیمی در این باره اتخاذ شده، خواهان تجدیدنظر هستیم تا روند نظارت بر مذاکرات وین با مشکل مواجه نشود.
نمایندگان مجلس درجلسه علنی امروز (سه شنبه) از پاسخ‌های فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد به سوال نماینده تبریز در باره روند واگذاری‌ها قانع شدند.
رییس کمیسیون بهداشت مجلس عنوان کرد؛

افزایش تولد کودکان ناقص الخلقه با حذف غربالگری

رییس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس با بیان اینکه کمیسیون مخالف حذف غربالگری اجباری است،‌گفت: حذف غربالگری از طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده سبب افزایش تولد کودکان ناقص الخلقه می‌شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: گزارش بررسی ‌وضعیت صنعت استخراج رمزارزها آغاز تدوین طرحی برای قانونمندسازی رمزارزها در اقتصاد کشور خواهد بود و براساس آن تکالیف تمام دستگاه‌ها در این حوزه مشخص خواهد شد.
دیوان محاسبات کشور اعلام کرد: ضعف جدی در نظارت بر عرضه محصولات فولادی و ناهماهنگی بین بخش‌های مختلف حاکمیتی موجب ایجاد التهابات متعدد و نوسانات بازار در سبد محصولات فولادی است.
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس با بیان اینکه طولانی شدن مذاکرات آسیب زا است، گفت: لیست تحریم‌هایی که تهیه شده شامل هزار و ۶۰۰ مورد تحریمی است که باید برداشته شود، اما به نظر می‌رسد طرف‌های دیگر هنوز با آنچه جمهوری اسلامی می‌خواهد، موافقت نکرده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی با تسلیت شهادت جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ پاسدار حجازی را دژی مستحکم در دفاع از مظلومان و مستضعفان جهان اسلام دانست.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی محیط زیست مجلس گفت: در بحث تامین پروتئین مورد نیاز مردم اگر واحدهای نیمه صنعتی و روستایی فعال بودند؛ درصد بالایی از مشکلات این حوزه رفع می‌شود.