مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها بیان کرد؛

صلاحیت داوطلبان؛ بررسی پرونده افراد است نه نگاه سیاسی

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، تاکید کرد: مبنای بررسی صلاحیت داوطلبان مراجع قانونی و محتویات پرونده افراد فارغ از نگاه سیاسی و جناحی است.
حجت الاسلام نقدعلی در گفتگو با پرسون:

اقدام شورای نگهبان مطابق قانون بود

حجت الاسلام نقدعلی گفت: دراینجا از موارد تطبیق قانون بر مصداق است و اقدام  شورای نگهبان  مطابق همان قانونی بود که مجلس تصویب کرد و اختلافی رخ نداده است.
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارزش پول ملی در برابر ارزهای خارجی به یک دهم کاهش یافته، آن را ناشی از عدم اجرای قانون توسط بانک‌ مرکزی دانست.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فایل صوتی منتشر شده از گفت و گوی وزیر امور خارجه و سخنان اخیر معاون وی معتقد است که این اظهارات در راستای ارائه وارونه تاریخ است.
فلاحی در گفت‌و‌گو با پرسون؛

مقایسه آموزش مجازی و امتحان حضوری اشتباه است

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی کشور وزارت آموزش و پرورش تصمیم گیرنده مسائل مربوط به خود نیز نیست. در وضعیت اضطراری اختیارات با ستاد ملی مقابله با کروناست. چنانچه در سال گذشته 15 شهریور از سوی وزیر آموزش و پرورش، زمان بازگشایی مدارش اعلام شد؛ اما در عمل کلاس‌های درس مجازی برگزار شد.
گروهی از فرهنگیان "کارنامه سبز"ی با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار استخدام خود شدند.

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سه درخواست در خصوص تحقیق و تفحص پیرامون فایل صوتی انتشاریافته از وزیر امور خارجه مطرح شده که در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی بررسی و در صورت تصویب در روز سه شنبه در صحن مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
نماینده رشت در مجلس با اشاره به فایل صوتی ظریف گفت: چرا آقای ظریف اینقدر کینه از سردار سلیمانی دارد؟ قوه قضائیه باید به عنوان مدعی‌العموم به این فایل ضدامنیتی و ضدنظام ورود کند.
رییس مجلس شورای اسلامی پس از جلسه غیرعلنی مجلس در مورد فایل صوتی وزیر خارجه و مذاکرات وین اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی وظیفه خود می داند نسبت به برخورد با عوامل و مقصرین اقدامات نسنجیده اخیر پیگیری های لازم را به انجام رساند و از ظرفیت های قانونی خود در این مساله استفاده کند.
نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: تازمانی که نگاه سیاسی از مذاکرات برداشته نشود و نگاه فنی به میان نیاید، صحبت ها قابل پذیرش نیست و می توان گفت تمام این ادعاها به انتخابات ریاست جمهوری گره خورده است.