اعتماد مجلس به نیکبخت برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا به محمدعلی نیکبخت برای حضور در وزارت جهادکشاورزی رأی اعتماد دادند.
تصویر اعتماد مجلس به نیکبخت برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش سایت خبری پرسون، بررسی برنامه‌ها و صلاحیت محمدعلی نیکبخت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در دستورکار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 30 خرداد ماه) قرار داشت.

در ابتدای جلسه امروز سخنگوی کمیسیون کشاورزی گزارش این کمیسیون را درباره برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی قرائت کرد و پس از آن اظهارات 2 نماینده موافق و 2 نماینده مخالف با برنامه‌های آقای «نیکبخت»استماع شد.

پس از آن، محمدعلی نیکبخت وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی به دفاع از برنامه‌های خود پرداخت و در نهایت رأی‌گیری درباره صلاحیت و برنامه‌های وی انجام شد و نمایندگان با 198رأی موافق، 40رأی مخالف، 10رأی ممتنع از مجموع 248نفر، به «نیکبخت»رأی اعتماد دادند.

لازم به ذکر است که محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و برخی از مسئولان دولتی در جلسه علنی مجلس جهت رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی حضور داشتند.

بنابراین گزارش، نامه معرفی محمدعلی نیکبخت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی روز (سه‌شنبه 23 خرداد ماه) از سوی هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شد.

محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور روز (دوشنبه 22 خرداد ماه)از معرفی محمدعلی نیکبخت به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی به مجلس خبر داد و گفت که آیت‌الله رئیسی در نامه‌ای به «محمدباقر قالیباف»، محمد علی نیکبخت را به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده است.

حسینی با اشاره به بخشی از سوابق و تجربیات نیکبخت گفت که:گزینه دولت برای وزارت جهاد کشاورزی تجربیات ارزنده‌ای در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی دارد و در رده‌های بالای این وزارتخانه از جمله معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، ریاست جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان و به‌عنوان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران مشغول فعالیت بوده است.

به گزارش تسنیم، پیش از این سیدجواد ساداتی نژاد وزیر کشاورزی بود که در تاریخ 22 فروردین ماه سال جاری بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت گفت که «ساداتی نژاد» از این وزارتخانه کنار گذاشته شد و سیدمحمد آقامیری» رئیس سازمان دامپزشکی سرپرست این وزارتخانه بود.

490209