مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: عزم دولت جزم است که با مجلس تعامل داشته باشد تا انشالله با این تعامل و همکاری و به صورت جهادی پیگیر رفع مشکلات مردم و کشور باشیم.
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه رفیع وزارت آموزش و پرورش از رئیس جمهور خواست تا با انتخاب هر چه سریعتر وزیر، این وزارتخانه را ساماندهی کند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: نهادهای مختلف طبق قانون مکلف به همکاری با نمایندگان مجلس در خصوص تحقیق و تفحص‌ها هستند و در غیر این صورت متخلف و مجرم محسوب می‌شوند. 
عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه زیارت اربعین از دغدغه‌های زائرین امسال است، تأکید کرد که این زیارت نباید تنها برای افرادی که توانایی خرید بلیت هواپیما را دارند امکان‌پذیر شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه رمزارزها می‌توانند یک شبه فردی را میلیاردر و فردا شب وی را ورشکسته کنند، گفت: رمزارز بسیار بدتر از بورس است چرا که با شدت بیشتری افراد را ورشکسته می کند.
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هفته گذشته جلسه‌ای در مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار و با موضوعی که در این اصلاحیه آمده است مخالفت شد، اظهار داشت: شورای نگهبان هم با این موضوع مخالفت خواهد کرد.
بذرپاش در نامه‌ای به رستم قاسمی عنوان کرد؛

عدم تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در حوزه مسکن و حمل و نقل

رئیس دیوان محاسبات در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: «هدف‌گذاری‌ها در حوزه ساخت و بهسازی مسکن و سهم حمل و نقل ریلی در مسافر و بار» علیرغم تاکید اقتصاد مقاومتی هنوز محقق نشده‌اند.
رئیس مجلس با اشاره به بار مالی که تبصره ۷ ماده ۲ طرح امنیت غذایی به جهت استفاده از سپرده های بانک کشاورزی و افزایش نقدینگی در کشور ایجاد می کند، گفت: با پیشنهاد کمیسیون این تبصره از طرح حذف شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی مجلس ضمن تشکر از رای بالای نمایندگان به به کلیات طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار گفت: ان‌شاء الله طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، از انحصار جلوگیری کرده و رقابت جدی را در فضای کشور ایجاد می‌کند.
با توجه به این‌که پتانسیل بسیار خوبی به نام مرز در این استان وجود دارد می‌توانیم از این مرز به نحو احسن استفاده‌های لازم را ببریم چرا که دو کشور همسایه ما مسلمان هستند و مشترکات زیادی با کشور عزیزمان دارند.از طرفی چابهار که به نوعی یک بندر اقیانوسی است، پتانسیل دیگری است که در این استان وجود دارد و تنها بندر در سطح کشور است که به آب‌های آزاد نیز راه دارد. به نظر می‌رسد که با آمدن رئیس‌جمهور جدید بتوانیم تحولات مثبتی را در این قسمت به وجود بیاوریم.