مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: سخنان رئیسی در سازمان ملل فشرده تمام مطالبات به حق ملت بزرگ ایران و انتقاد علیه نظام سلطه و نشان دهنده شکست تحریم‌ها و فشارها بود که این اتفاق بعد از گذشت 8 سال و از لسان گویا و قاطع آیت‌الله رئیسی به گوش جهانیان رسید.
رئیس دیوان محاسبات کشور اعلام کرد: در دیوان محاسبات در سراسر کشور و با همکاری مدیران و پرسنل موفق شدیم گزارش تفریغ بودجه سال ۹۹ کل کشور را پیش از موعد آماده کرده و امروز در حضور رئیس مجلس شورای اسلامی تقدیم قوه مقننه کنیم.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اینکه فردی در شرایط عادی بتواند موفقیتی کسب کند قابل تحسین است اما قهرمانی مدال‌آوران پارالمپیک با وجود محدودیت‌‌هایشان ستودنی و قابل تکریم است و باید به معیشت و اشتغال آنها رسیدگی شود.
عضو کمیسیون اصل نود ر واکنش به تلاش اصلاح طلبان برای گره زدن اقتصاد کشور به مذاکرات با غرب گفت: این تلاش برای موجه جلوه دادن اقدامات نادرست و فرصت سوزی‌های آنها است.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با تاکید بر پرداخت سریع و بدون عذر و بهانه طلب ایران توسط انگلیس، گفت: جمهوری اسلامی ایران جز عدم وفای به عهد و نقض تعهدات تاکنون چیزی از انگلیس ندیده است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ما امروز نیاز داریم از تک تک ارزش‌های دوران دفاع مقدس برای خنثی کردن اقدامات ظالمانه‌ای که علیه ما از طرف مستکبران انجام می‌گیرد، استفاده کنیم.
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس از این دوران به عنوان رویدادی عظیم با آثار و برکات بی‌شمار نام برد که باید برای همیشه زنده بماند و هدایت‌بخش نسل‌های بعدی این سرزمین و حتی ملت‌های آزاده منطقه و جهان قرار گیرد،
رئیس فراکسیون گام دوم انقلاب اسلامی مجلس گفت: تخلفات و ترک فعل دولت سابق باید مورد رسیدگی قرار گیرد و اصلاح‌طلبان هم به جای مطالبه‌گری از دولت جدید، باید پاسخگوی عملکرد دولت روحانی باشند.
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ با تاکید بر اینکه اجرایی شدن رتبه‌بندی معلمان نیازمند بودجه‌ای ۶۰ هزار میلیاردی است، گفت: در صورت قرار گرفتن لایحه رتبه‌بندی در دستور کار جلسات آتی مجلس و تصویب ، اجرای آن به سال آینده موکول خواهد شد.
وزیر کشور گفت: با توجه به شرایط استان‌ها، گزینه‌های استانداری را با نمایندگان مجلس و معتمدین منطقه بررسی می‌کنیم تا بهترین‌ها را انتخاب را انجام دهیم.
رئیس هیات تحقیق و تفحص از سازمان سنجش آموزش کشور از استقرار این هیئت در این سازمان خبر داد و گفت: اعضای این هیئت در راستای احقاق حقوق ملت، داوطلبین و مخاطبین این سازمان، نهایت تلاش و اهتمام خود را خواهند داشت.