مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

حسین زهی در واکنش به وام ودیعه مسکن با اقساط و سود بالا؛

بانک‌ها مردم را بیچاره کرده‌اند!

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس به بیان انتقاداتی درباره اعطای وام مسکن با سود ۶۰۰ میلیونی پرداخت.
از سوی خضریان صورت گرفت؛

شکایت نامه ظریف روی میز قالیباف +متن

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی موارد اهمال‌‌کاری و تناقض‌گویی محمدجواد ظریف وزیر قبلی امورخارجه را ذکر کرده و از شکایت از ظریف به کمیسیون اصل 90 خبر داد.
مدعیان اصلاحات طرح مجلس برای تقویت و توسعه شیوه‌های عملیاتی کردن قانون «رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران» را دستمایه شگردهای تبلیغی خود قرار داده تا اقدامات انقلابی مجلس در بررسی طرح «تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار» را به حاشیه ببرند.
آصفری با اشاره به دومین حمله تروریستی به مساجد افغانستان بیان کرد؛

سازمان ملل سکوت خود را بشکند تحلیل کارساز نیست!

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تحلیل و مصاحبه در خصوص حمله های تروریستی به مساجد افغانستان کارساز نبوده و شورای امنیت باید سکوت خود را بشکند.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: کره‌ای‌ها از بازار ایران سود یکطرفه و100درصدی می‌بردند و حتی حاضر نمی‌شدند کالاهای‌شان را در ایران تولید کنند و کالا را تولید شده فقط به ا یران وارد می‌کردند.
در واکنش به سفرهای استانی رئیس‌جمهور و هیأت دولت؛

دولت پیگیر تصمیمات اتخاذ شده باشد، امید مردم به یاس مبدل نشود!

نماینده دشت آزادگان در مجلس گفت: سفرهای استانی رئیس‌جمهور باعث می‌شود تا دولتمردان بتوانند با توجه به مشاهدات عینی خود تصمیمات لازم را برای حل مشکلات اتخاذ کنند.
طرح صیانت از فضای مجازی با معیشت مردم بازی می کند؛

مجلس گوش شنوا ندارد؟

مجلس یازدهم که با هدف رفع مشکلات معیشتی مردم بر سر کار آمد، اما تا کنون نه تنها گره‌ای از مشکلات را باز نکرده بلکه بیشتر در جهت محدود کردن حقوق شهروندی گام بر می‌دارد. شاهد این مدعا هم پافشاری برای تصویب طرح صیانت از فضای مجازی است. طرحی که در صورت به تصویب رسیدن، بسیاری از ابعاد زندگی افراد جامعه را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. اما مجلس گوش شنوایی برای شنیدن صدای مخالفان این طرح ندارد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی عنوان کرد؛

وجود درک واقع‌بینانه‌ ایران نسبت به تحولات قفقاز

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: درک بسیار واقع‌بینانه‌ای از موضوع قفقاز و جمهوری آذربایجان بین نهادهای مربوطه در نهادهای جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.
نمایندگان مجلس سرانجام روز گذشته در ادامه بررسی طرح مهم تسهیل صدور مجوز کسب و کارها با رأی مثبت خود به مواد باقی مانده این طرح، انحصار سه کسب‌وکار وکالت، سردفتری و کارشناس رسمی دادگستری را برطرف کردند. براساس مصوبه مجلس، انحصار در صدور مجوز در بسیاری از کسب و کار ها که تاکنون براساس ضوابطی محدود و منوط به موافقت یا سهمیه تعیینی برخی دستگاه ها بود حذف و ریل گذاری جدیدی در زمینه آغاز کسب و کارها ایجاد شد.
نمایندگان مجلس با موافقت با پیشنهاد نماینده مردم محلات با افزودن عبارت «سابقه قضاوت و وکالت مجلس جایگزین آزمون نخواهد بود» به تبصره ۱ ماده ۶، هیچ استثنایی برای خود جهت شرکت در آزمون وکالت قائل نشدند.
قالیباف در پاسخ به تذکر صباغیان بیان کرد؛

نمایندگان هنگام قرائت گزارش اظهارنظر نکنند!

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس آئین‌نامه داخلی مجلس در زمان قرائت گزارش تفریغ بودجه، نمایندگان موافق و مخالف نمی‌توانند نظرات خود را مطرح کنند.