مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نمایندگان مردم درمجلس شورای اسلامی با ارسال گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد چرایی تاخیر چندماهه در ترخیص کالاهای اساسی مورد نیاز کشور به قوه قضائیه موافقت کردند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت روحانی با کسری‌ بودجه، استقراض از بانک مرکزی، حراج اوراق و افزایش نقدینگی سفره مردم را کوچک کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه در گفت‌وگویی تلفنی بر ضرورت تشکیل کمیسیون‌های مشترک عالی پارلمانی و اقتصادی میان دو کشور و لزوم برگزاری هرچه سریعتر نشست بعدی این کمیسیون‌ها تأکید کردند.
قالیباف در تماس‌‌ تلفنی با رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه تاکید کرد؛

لزوم تشکیل کمیسیون‌های مشترک عالی پارلمانی و اقتصادی ایران و روسیه

رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه در گفتگویی تلفنی بر ضرورت تشکیل کمیسیون‌های مشترک عالی پارلمانی و اقتصادی میان دو کشور و لزوم برگزاری هرچه سریعتر نشست بعدی این کمیسیون‌ها تأکید کردند.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری هایش برای اعمال سختی کار برای متصدیان تجزیه و توزیع شرکت پست گفت که این موضوع به زودی در هیات دولت تصویب می شود.
خضریان در واکنش به حواشی نقل و انتقال خودرو؛

برگ سبز خودرو حکم سند رسمی را دارد

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: اعلام نظر قوه قضائیه در مورد نقل و انتقال خودرو توسط دادستان به دنبال نامه کمیسیون اصل 90 بوده است که بر این اساس برگ سبز خودرو حکم سند رسمی را دارد و نیازی به حضور در دفاتر اسناد رسمی نیست.
عضو هیات رئیسه مجلس گفت: سالانه 165 میلیارد دلار در کشور یارانه پرداخت می‌شود، اما متأسفانه این یارانه به جامعه هدف نمی‌رسد.
دولت سیزدهم هنوز بازه زمانی صد روزه نخستش را پشت‌سر نگذاشته و امشب ابراهیم رییسی در حالی برای دومین‌بار در قامت رییس‌جمهوری از طریق آنتن زنده شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی با شهروندان ایرانی سخن می‌گوید که درست 120 روز از اعلام رسمی پیروزی‌اش در آن انتخابات ریاست‌جمهوری به عنوان کاندیدای اصلی محافظه‌کاران، 74 روز از برگزاری نخستین نشست هیات دولت دوازدهم به ریاست او و البته تنها 52 روز از برگزاری نخستین نشست هیات دولت سیزدهم به ریاست او می‌گذرد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اتحادیه اروپا اگر قصد وساطت یا میانجگیری بین ۴+۱ و ایران دارد باید تمام تقصیر بن بست مذاکرات را بر عهده آمریکا و تروئیکای اروپایی بداند.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه قوه‌قضائیه باید سریعاً بررسی پرونده مسئولان رشوه‌گیرنده در کرسنت را در دستور کار قرار دهد، گفت: رای اعتماد نمایندگان به زنگنه مشروط به حل پرونده کرسنت بود اما وزیرنفت با وعده های پوچ وکلای ملت را فریب داد.
‌مجلس محرمانه‌ها. تعداد غیرعلنی‌ها و محرمانه‌های مجلس یازدهم روزبه‌روز زیادتر می‌شود. از بودجه تا سیاست خارجی و حتی قیمت‌گذاری برای فولاد همه پشت درهای بسته. فقط سه جلسه غیرعلنی در همین دو هفته اخیر برگزار شده است؛ آن‌هم در مجلسی که از همان ابتدا با ادعای شفاف‌کردن آرای نمایندگان روی کار آمده است.
یک عضو کمیسیون آموزش‌ و تحقیقات مجلس ضمن ابراز نگرانی نسبت به بازگشایی مدارس در آبان ماه گفت: آموزش و پرورش باید با قاطعیت و شجاعت اعلام کند آموزش دانش آموزان فعلا تا خروج از پیک احتمالی ششم در آینده مجازی خواهد بود.
­رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به طرح تخصیص ما به التفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی و آزاد به صورت کارت اعتباری به مصرف کننده گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف نمی‌شود، بلکه موضوع بحث این است که ثمره آن باید به مصرف کننده تخصیص یابد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اصل۸۵ قانون اساسی یک ظرفیت بزرگ برای قانونگذاری در کشور به شمار می‌آید، گفت: به هیچ عنوان پشت در‌های بسته این طرح را بررسی نخواهیم کرد و جوسازی‌ها در این باره کاملا نادرست بوده چرا که اصل ۸۵ قانون اساسی یک ظرفیت خوب برای قانونگذاری در کشور است.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ گفت:‌گزارش سازمان محیط زیست در مورد میزان آلایندگی بنزین تولیدی پتروشیمی‌ها به دلیل تعارض منافع در مورد واردات بنزین، آن‌هم در زمان اوج تحریم‌ها، غیرواقعی یا حداقل فاقد دلایل کارشناسی کامل بوده است.