نامه نمایندگان مجلس به وزیر راه درباره انتخابات نظام مهندسی

عضو کمیسیون عمران مجلس از ارسال نامه ۹۷ نماینده به وزیر راه درباره انتخابات نظام مهندسی خبر داد.
تصویر نامه نمایندگان مجلس به وزیر راه درباره انتخابات نظام مهندسی

به گزارش سایت خبری پرسون، مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از ارسال نامه به فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی درباره به تعویق افتادن انتخابات سازمان نظام مهندسی خبر داد.

وی با بیان اینکه 97 نماینده این نامه را امضا کرده‌اند، گفت: نمایندگان نسبت به تعویق افتادن انتخابات سازمان نظام مهندسی اعتراض دارند و خواستار اجرای قانون در این زمینه هستند.

متن نامه به شرح ذیل است:

سرکار خانم دکتر صادق مالواجرد
وزیر محترم راه و شهرسازی

با سلام

همانگونه که مستحضرید در ماده 10 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب مجلس شورای اسلامی تصریح شده است که دوره هیأت مدیره سازمان استان‌ها 3 سال می‌باشد.

اخیراً مسئولین وزارت راه و شهرسازی نسبت به تعویق 4 ماهه انتخابات و تمدید احکام هیأت مدیره کنونی سازمان استانها از طریق ابلاغ 2 بخشنامه به شماره 430/101777 و 101778/430 مورخ 4 مهرماه 1403 اقدام نمودند. با توجه به ماده فوق الاشاره تصمیم در تعویق 4 ماه انتخابات و ثبت نام مجدد جهت شرکت در انتخابات هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استانها توسط مسئولین وزارت راه و شهرسازی که دارای اشکالات قانونی و ساختاری می‌باشد.

این موضوع سبب اعتراضات گسترده کاندیدهای تأیید صلاحیت شده بلاتکلیفی هیأت های نظارت در تأیید صلاحیت سردرگمی و بروز مشکلات برای مهندسان و مردم در آینده و شائبه دخالت دولت در فرآیند برگزاری انتخابات از طریق ثبت نام های جدید و پیگیری بازگشت افراد رد صلاحیت شده را تداعی می نماید.

با توجه به اینکه هرگونه تغییر در مدت زمان تصدی هیأت مدیره سازمان استانها همانند انتخابات شوراهای شهر فعلی و آتی صرفاً با مصوبه جدیدی در مجلس شورای اسلامی وجاهت قانونی پیدا می‌کند. بنابراین عدم سیر مراحل قانون گذاری مبنی بر تمدید مهلت ثبت نام و تعویق انتخابات خارج از اختیار و نادرست می‌باشد. لذا مقتضی است دستور فرمایید موضوع با قید فوریت و خارج از نوبت بررسی و اقدامات لازم در جهت رفع مشکل بوجود آمده صورت گیرد.

به گزارش تسنیم، در حالی که قرار بود انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان مهر ماه برگزار شود، مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان از موافقت وزیر راه و شهرسازی با تعویق برگزاری این انتخابات خبر داد.

منبع: تسنیم

787384

سازمان آگهی های پرسون