مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

سخنگوی شورای نگهبان در آستانه آغاز ثبت‌نام نامزدهای چهاردمین دوره انتخابات ریاست جمهوری متن کامل مصوبه سال ۱۴۰۰ شورای نگهبان درباره «تعریف، معیارها و شرایط لازم برای تشخیص رجل سیاسی، مذهبی و مدیر و مدبّر بودن نامزدهای ریاست جمهوری» را منتشر کرد.

با وجود اینکه محمدباقر قالیباف روز گذشته به عنوان رئیس مجلس انتخاب شد، اما گمانه زنی ها همچنان درباره کاندیداتوری او در انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد. با این حال یکی از نمایندگان مجلس در روایتی وضعیت کاندیداتوری قالیباف در انتخابات را تشریح کرد.
روز گذشته انتخابات هیات‌رییسه مجلس دوازدهم انتخاب شد که نام هیچ‌یک از ۱۴ منتخب زن مجلس در ترکیب هیات‌رییسه دیده نمی‌شود.
روزنامه سازندگی در شماره امروز خود تصویری از جدی‌ترین گزینه‌های جانشینی ابراهیم رئیسی بر روی صندلی اول ساختمان پاستور را منتشر کرده که مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی و همچنین فعالان سیاسی قرار گرفته است.
در مراسم افتتاحیه امروز مجلس دوازدهم از تمبر یادگاری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور رئیس قوه قضائیه و سرپرست ریاست جمهوری و رئیس دفتر مقام معظم رهبری رونمایی شد.
جلال رشیدی‌کوچی، نماینده مرودشت در دوره یازدهم مجلس می گوید دعوت نمایندگان برای حضور یک فرد در انتخابات ریاست‌ جمهوری کار اشتباهی بود و همان موقع هم اعتراض کردیم که این بر جنبه نظارتی مجلس اثر می‌گذارد. آقای جلالی، نماینده رفسنجان با تفکر جبهه پایداری امضاها را جمع می‌کرد. اگر کسی به جمع کردن امضا انتقاد می‌کرد یا از امضا امتناع می‌کرد بلافاصله به او برچسب می‌زدند.
دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی فردا دوشنبه در شرایطی آغاز به کار می‌کند که منتخبان زن سهمی ۵ درصدی از کرسی‌های نمایندگی را از آنِ خود کردند و از مجموع ۲۹۰ کرسی این مجلس، ۱۴ کرسی را به خود اختصاص دادند.
احمد علیرضا بیگی درباره اینکه آیا محمد مخبر که سرپرستی دولت سیزدهم را بر عهده دارد می‌تواند در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند، گفت: آقای مخبر می‌تواند کاندیدا شود، ایشان هم شرایطی همانند رئیس‌جمهورِ بر سر کار را  دارد که برای برگزاری انتخابات هم رئیس دستگاه اجرایی کشور است و هم می‌تواند کاندیدا باشد.