گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

استاد امیر هوشنگ جزی زاده مینیاتوریست اصفهانی در گفت و گو با پرسون؛

من دو معشوقه دارم یکی نگارگری  و آن دیگری فرش است(+عکس و فیلم)

(جزی زاده از معشوقه هایش گفت: همانگونه که خداوند، نگار حقیقی است و همه نگاه‌ها به اوست و او نیز در صورت‌های مختلف به جلوه‌ گری می ‌پردازد ( من نیزدو معشوقه دارم و همه نگاه ام به این دو است برای نگار حقیقی ام؛ یکی نگارگری و دیگری فرش است و نمی توانم بین آن دو یکی را برتر از آن یک ببینم. ).
مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه:

دالاهو به عنوان «شهر ملی تنبور» ثبت ملی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه اعلام کرد: پس از دو سال پیگیری، شهر دالاهو امروز به عنوان «شهر ملی تنبور» به ثبت رسید.

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان:

خسارت ۳۰۰ میلیارد تومانی به صنعت گردشگری همدان

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: در ۱۰ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان به صنعت گردشگری استان همدان آسیب وارد شده است.
استان بوشهر یکی از استان‌های جنوبی کشور، در بیشتر اوقات سال، گرم و مرطوب است. شرایط اقلیمی و آب و هوایی موجب شده که مردم هر سال از نظر آب و هوایی شاهد دو فصل تابستان و بهار باشند.

سفرهای هوایی مخصوصا در داخل کشور یا ماموریت های کاری است ویا اجبار. در حالیکه سفرهای هوایی از بسیاری از جهات می توانند به صرفه تر وایمن تر باشند.
شاید اصطلاح سبز بودن را شنیده باشید. اصطلاحی که در مورد مسائل مختلفی از معماری ساختمان گرفته تا تولید مواد غذایی تکرار می‌شود. و البته پدیده‌ای که روز‌به‌روز طرفداران بیشتری، به خصوص در کشورهای توسعه یافته، پیدا میکند. توجه به این مساله به قدری زیاد شده، که بسیاری از مصرف‌کنندگان تنها از محصولاتی استفاده می‌کنند که به اصطلاح سبز باشند. جالب است که بدانید این اصطلاح، درباره‌ی کشورها نیز به کار برده می‌شود. این کشورهای سبز موضوعی است که در این مطلب به آن می‌پردازیم و در قدم اول باید بدانیم منظور از کشور سبز چیست.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشوردر جمع خبرنگاران؛

یزد؛ مقصد گردشگری همه معلولان از اقصی نقاط جهان

عاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در جمع خبرنگاران گفت: مناسب سازی شهر یزد این زمینه را فراهم کند که این شهر تاریخی و باستانی بتواند محل رجوع و مراجعه همه معلولین کشور و از اقصی نقاط جهان برای بازدید از اماکن تاریخی باشد.
مدیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر:

فعالیت ۷۰ واحد کلوچه پزی با گردش ۴۰ میلیارد تومان در ملایر

مدیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر از فعالیت ۷۰ واحد کلوچه پزی و گردش مالی سالانه ۴۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: روزانه دراین واحدها ۸ هزار کلوچه پخته می شود.
شیوع ویروس کرونا شرکت‌های فعال در حوزه فناوری را بر آن داشته که دروازه جدیدی از تکنولوژی‌های نوین را باز کرده و تجهیزاتی برای تجربه سفر بی‌وقفه و بدون لمس را ارائه کنند. این فناوری‌ها به مسافران این امکان را خواهند داد که تنها با شناسایی چهره و کارت شناسایی دیجیتال، سفر کنند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طبس با توجه به شیوع کرونا گفت: ۱۷۹ فعال حوزه گردشگری در این شهرستان به دلیل شیوع این بیماری و تعطیلی تاسیسات گردشگری از سال گذشته تاکنون دچار زیان و خسارت جدی شده‌اند.

با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رونمایی شد:

رونمایی از لوح ثبتی آیین اهدای گل نرگس از بهبهان به حرم امام رضا (ع)

امروز با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از لوح ثبتی آیین اهدای گل نرگس از بهبهان به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) رونمایی شد.

وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی :

توسعه آرامگاه فردوسی حدود ۹۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: توسعه آرامگاه فردوسی تا امروز ۴۸ میلیارد تومان برای این محدوده هزینه شده و قرار است که این عدد تا ۹۰ میلیارد تومان نیز افزایش پیدا کند.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه تورهای گردشگری با عنوان واکسیناسیون کرونا غیرمجاز هستند، گفت: قطعا با این تورها که جان مردم را به خطر می‌اندازند برخورد قضایی می‌شود.