گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه تورهای گردشگری با عنوان واکسیناسیون کرونا غیرمجاز هستند، گفت: قطعا با این تورها که جان مردم را به خطر می‌اندازند برخورد قضایی می‌شود.
رفتارهای نمایشی و غیرحرفه ای یک گردشگر در فضای مجازی که در آن با لمس اشیاء تاریخی سعی در جذب مخاطب بیشتر داشته است این روزها بحث‌های زیادی را در مورد غیرموثر بودن قوانین موجود برای حفاظت از آثار تاریخی در مجامع گردشگری کشور در پی داشته است.
مدیر عامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲ نمایشگاه صنایع دستی لغو شده است اما اگر شرایط مساعد باشد و ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا اجازه دهد نمایشگاه گردشگری را در اسفند ماه برگزار خواهیم کرد.
با ادامه طرح محدودیت تردد بین مراکز استان‌ها و جریمه خودروها، سفر جاده‌ای با خودرو شخصی مثل دو هفته گذشته، ممنوع است.

مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: نهادهای غیردولتی و دولتی و نهادهای مدیریتی در حوزه گردشگری از جمله دانشگاه ها و موسسات پژوهشی که فعالیت آنها به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به گردشگری مربوط است و می‌توانند اساسنامه سازمان جهانی گردشگری را اجرا کنند قابلیت عضویت غیروابسته به این سازمان را دارند.
معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از بازتعریف خدمات و محصولات گردشگری در راستای بهبود سطح ارایه خدمات الکترونیک در این حوزه خبر داد.
مدیر طرح توسعه نوآوری های معاونت علمی ریاست جمهوری:

ایده های نوآورانه در حوزه زمین شناسی و ژئوتوریسم حمایت می‌شود

مدیر طرح توسعه نوآوری ها و فناوری‌های حوزه زمین شناسی، معدن و صنایع معدنی معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: ایده‌های نوآورانه توسعه زمین شناسی و ژئوتوریسم در قالب یک طرح از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری حمایت می‌شود.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در اجلاس دی ۸ ؛

صدور روادید ورود برای گردشگران بین المللی قابل انجام است

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: در طول دوران کرونا صدور روادید ورود برای گردشگران تجاری و گردشگران درمانی بین المللی قابل انجام است.