گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

مهمترین های میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته؛

از تاثیر سفرهای نوروزی بر کرونا تا بازگشت آثار تاریخی به ایران

افزایش انتقادها درباره سفر ایرانیان به ترکیه ، نمایان شدن تاثیر سفرهای نوروزی بر تعداد مبتلایان، برگشت آثار تاریخی از وین به ایران از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.
در پی اعلام وضعیت قرمز کرونایی؛

موزه‌های تهران هم تعطیل شدند

تمام موزه‌های شهر و استان تهران از امروز (۱۸ فروردین‌ماه) تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

فرصت طلایی کرونا برای سیاست‌گذاری گردشگری ایران؛

چرا استانداردترین مدل "سفر" مسافرت با تور است؟

تمام نظریه پردازان در علم گردشگری متفق‌القول هستند که استانداردترین مدل سفر، مسافرت همراه با تور است، بنابراین هم اکنون در ایام کرونا زمان مناسبی است تا زیرساخت‌های صنعت گردشگری در حوزه‌های اقامتی و یا سفرهای استاندارد به وسیله تور بررسی و سیاست‌گذاری مناسبی در حوزه جایگزینی تدریجی آنها به جای سفرهای انبوه در حد امکان اندیشیده شود.
101 سال پیش نهضت آزادیستان آغاز شد؛

احیای محله «خیابان» با افتتاح خانه موزه یک روحانی

احیای خانه یک روحانی بیدارگر و تبدیل آن به خانه موزه یکی از اقداماتی است که در راستای زدودن غبار نسیان از چهره این شهید راه آزادی و سعادت ملت ایران انجام شد و به نظر می‌رسد تأسیس این خانه موزه در شهر تبریز در احیای هویت تاریخی محله «خیابان» بی‌تأثیر نبوده و در آینده تأثیرات آن جلوه بیشتری در چهره فرهنگی شهر اولین ها خواهد داشت.
معاون هماهنگی و سخنگوی وزارت کشور از ابلاغ تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا در خصوص ترددهای مسافری مرتبط با ترکیه خبر داد و گفت: مقرر شد وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لغو تورهای ترکیه را به شرکت‌های گردشگری ابلاغ کند.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دزفول ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی در این شهرستان، از اتمام مرمت خانه صنیعی توسط این اداره و تبدیل آن به اقامتگاه سنتی توسط بخش خصوصی در ابتدای سال ۱۴۰۰ خبر داد.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی گفت: شیوع ویروس کرونا، جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری استان مرکزی را متوقف نکرد بلکه این فرآیند پارسال نسبت به سال ۹۸، ۱۷ درصد رشد نشان می‌دهد.
به منظور بازدید از خانه‌های ارزشمند تاریخی در محله عودلاجان صورت گرفت:

اولین تور گردشگری و عکاسی با دوچرخه در قلب طهران

شهردار منطقه 12 از برگزاری اولین تور گردشگری و عکاسی با دوچرخه، به منظور بازدید از خانه‌های ارزشمند تاریخی در محله عودلاجان خبر داد.

به مناسبت رژه کاروان فرعون‌ها و ملکه‌های مومیایی مصر باستان از خیابان‌های قاهره، به داستان‌های مربوط به چند مورد از مشهورترین مومیایی‌های مصر باستان نگاهی داریم.

معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری از ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین‌ماه جاری دو مرکز اقامتی در این استان تعطیل و تعلیق شد.

روستای زنجیر یکی از زیباترین طبیعت های استان ایلام را دارا می باشد. در فصل بهار این زیبایی به اوج خود می رسد روستای زنجیر که مانند بهشتی گم شده است از توابع شهرستان چرداول می‌باشد.
روز طبیعیت که معروف به سیزده‌بدر بوده، برای هر ایرانی پُ‍ر از خاطره سبز و تفریحی است و چه پسندیده‌تر که در نوروز 1400 نیز این خاطره‌بازی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گره بخورد، که روستاگردی در «بهشت کوچک» تهران می‌تواند این خاطره‌بازی سبز را در روستای "خاوه" جاودانه کند.
اختصاصی پرسون/ اتفاقی جدید در گردشگری پایتخت؛

تهران دیدنی‌تر می‌شود / بازگشایی "درب" قدیمی کاخ گلستان

بازگشایی "درب" شرقی کاخ گلستان با افتتاح "درب" عمارت باب عالی طی ماه آینده به وقوع می‌پیوندد، این بازگشایی پس از سالها بسته بودن "درب" عمارت باب عالی؛ برای حوزه گردشگری پایتخت و مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان بسیار حائز اهمیت است.
هر شهری را با سوغات آن می شناسند که خاص همان مردمان است و در هر کجای دیگر که آن را تهیه کنند اصل آن نخواهد شد. فطیر سوغات اراک است که در دیگر شهرهای ایران نیز تهیه میشود .

دریاچه "مارمیشو" در 45 کیلومتری ارومیه نزدیک به مرز ایران و ترکیه در روستایی به همین نام در منطقه ترگور واقع است، مساحت این دریاچه 5هکتار و عمق آن 60 متر است ، برای رسیدن به این دریاچه باید از روستاهای پسان، بانی وهلانی گذر کرد.