گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: «با تشکیل پرونده، سه اثر طبیعی استان اردبیل در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.»
مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی:

۳۰ کشور بازار هدف گردشگری ایران هستند/ همسایه‌ها در اولویت

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به ۱۳شاخص اصلی و ۶۰ زیرشاخص برای انتخاب کشورهای بازار هدف گردشگری ایران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۳۰ کشور در چهار گروه سطح‌بندی و الویت‌بندی شده‌اند.

در روز میلاد امام رضا (ع)؛

غار علیصدر همدان بازگشایی شد

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر از بازگشایی مجدد غارعلیصدر در آغازین روزهای ایام تابستان و همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت امام رضا (ع) خبرداد.

با به تعویق افتادن حج برای دومین سال پیاپی، سازمان حج و زیارت وضعیت زائرانی را که از دو سال پیش در نوبت انتظار حج ایستاده‌اند هنوز مشخص نکرده است.

دبیر فراکسیون گردشگری و زیارت مجلس شورای اسلامی از ارتقای بودجه وزارت گردشگری در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: باید دو مقوله حمایت و سرمایه گذاری در صنعت گردشگری مورد تاکید جدی باشد.
رئیس جمهور، با اشاره به اتمام همه گیری کووید۱۹ و از سرگیری مسافرت ها، تصریح کرد: بعد از پایان همه گیری توریسم سلامت برای کشور بسیار مهم است و بیمارستان ها ما به ویژه در مناطق مرزی و مرکز می تواند به همسایگان خدمت دهد.
یادداشت/ حیات صنایع دستی وابسته به فعالیت‌های دیگر به خصوص گردشگری شده است که از قضا صنعتی بسیار وابسته به اوضاع سیاسی و احوال اجتماعی است و در نتیجه دارای اقتصادی به شدت ترسو است. به سخن دیگر پیوند زدن صنایع دستی با گردشگری سبب شد تا کل تجربه صنعتی تاریخی این سرزمین به فعالیتی دست چندم در مجاورت جاذبه‌های گردشگری تنزل یابد و تابع نوسانات شدید آن شود.
مرضیه رضازاده

قلعه تاریخی چالشتر

قلعه تاریخی چالشتر در منطقه ای به همین نام و در پنج کیلومتری شهرستان شهرکرد واقع شده است؛ این قلعه خانی به همت خدارحم خان در دوره قاجار و در سال ۱۳۲۳ هجری قمری در محلی که در دوران صفویه محل حکمرانی حکمرانان چهارمحالی بوده بنا شده است.

یک خراسان‌پژوه و فعال گردشگری گفت: مشهد دارای سویه‌های مهمی همچون گردشگری زیارتی، گردشگری فرهنگی، گردشگری غذا و گردشگری صنایع‌دستی است که متاسفانه در هیچ یک از این حوزه‌ها به دلیل عدم شناخت درست و عدم هماهنگی با سایر ذی‌نفعان آنگونه که باید و شاید کار نشده است
راضیه شهرکی مقدم

ساربانان خسته

پرورش دهندگان شتر از خستگی ساربان های خود خبر میدهند
می‌گویند کسی که با دستش کار می‌کند کارگر است، کسی که با دست و عقلش کار می‌کند پیشه ور است و کسی که با دست، عقل و احساس کار می‌کند، هنرمند است. صنایع دستی هنری است که رنگ‌ و روح را منتقل می‌کند، وقتی دستی روی جاجیم هزار رنگ ترکمن می‌کشی، هر تار و پودش قصه ای دارد، و دریغ از غصه دست هنرمندان این هنر پارسی.
طی بازدید معاون هماهنگی وامور مناطق شهرداری تهران از منطقه۲۲؛

قطب گردشگری پایتخت بسیار مطلوب ارزیابی شد

نظارت دوره ای شهرداری منطقه ۲۲ به ریاست سلیمی معاون هماهنگی وامور مناطق شهرداری تهران در قالب بازدید صبحگاهی و جلسه نظارت دوره ای برگزار و ارزیابی از این منطقه بسیار مطلوب اعلام شد.