گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

گرمای هوا بسیاری از گردشگران را در فصل تابستان خانه‌نشین می‌کند به خصوص در هندوستان که عمدتا آب و هوای گرم و خشک دارد. اما مناطق تفریحی و گردشگری متعددی در این کشور زیبا وجود دارند که در اوج تابستان هم آب و هوایی دلپذیر و خنک دارند.


فرماندار شهرستان اردبیل گفت: برای جلوگیری از فعالیت تورهای غیرمجاز گردشگری، مشارکت لازم را با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای ساماندهی تورهای طبیعت‌گردی انجام خواهیم داد.

پردیس گردشگری ایران ۱۷ ماه است با شیوع کرونا شرایط و شکیب مهمان نوازی ندارد، کارشناسان نیز هر گونه سفر حتی به جاده های این خطه سرسبز را انتشار ویروس و به پیشواز مرگ رفتن می دانند، عده ای اما ضرورت اجتناب از سفر برای دوری از خطر را بر نمی تابند.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: باید بر روی موضوع «شهر گردشگر» کار جدی انجام شود تا تمام مردم کشور حداقل از مراکز استان‌ها و درجه شهرهای گردشگر آگاهی پیدا کنند، اگر این موضوع عملیاتی شود، تحول بزرگی در صنعت گردشگری کشور اتفاق می‌افتد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کلوت‌های شهداد را از جاذبه‌های خاص بیابان لوت عنوان کرد و گفت: این چشم‌انداز ماورایی و زیبا، سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم گفت: مقبره‌های گنبد سبز که از نظر تاریخی و معماری یک مجموعه منحصربه‌فرد است برای برگزاری جشنواره‌های متنوع، توسط سازمان فرهنگی، ورزشی و هنری شهرداری قم در حال بهسازی است.

شهرستان لنده با قدمت تاریخی و جاذبه‌های طبیعی منحصربه‌فرد یکی از شهرستان‌های گردشگر پذیر استان کهگیلویه و بویراحمد در فصل بهار و تابستان است.

معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از اتمام مرمت و خواناسازی دیوار تاریخی قلعه سانسیز در شهرستان طارم خبر داد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از تزریق ۷ هزار میلیارد تومانی جدا از بودجه مصوب، به دو حوزه گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد.