لزوم برنامه‌ریزی مجموعه ایرانگردی و جهانگردی برای سفر بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بر ضرورت برنامه‌ریزی مجموعه ایرانگردی و جهانگردی برای سفر بازنشستگان تاکید کرد و گفت: این وظیفه همکاران ایرانگردی است که به نحو احسن برای سفرهای بازنشستگی برنامه‌ریزی کنند.
تصویر لزوم برنامه‌ریزی مجموعه ایرانگردی و جهانگردی برای سفر بازنشستگان

به گزارش سایت خبری پرسون، نعمت الله ترکی در همایش سراسری مدیران گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی که به مناسبت «هفته کار و کارگر» برگزار شد، ضمن گرامیداشت این هفته اظهارکرد: حضور نزدیک به یک میلیون و ۷۰۰هزار نفر بازنشسته کشوری که همواره، تحت عنوان گردشگر، از هتل‌های جهانگردی و جهانگردی استفاده می‌کنند، ظرفیت بسیار خوبی برای مجموعه هتل های ایرانگردی و جهانگردی است و این وظیفه همکاران ایرانگردی است که به نحو احسن برای سفرهای بازنشستگی برنامه‌ریزی کنند.

ترکی با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری، سومین صنعت پر درآمد دنیا است، تصریح کرد: سهم ایران از این سودآوری، بین یک تا سه درصد و این عدد بسیار اندکی است.

وی در ادامه به شاخصه‌ها و ویژگی‌های گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی اشاره کرد و افزود: مجموعه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی به‌عنوان یکی از مهمترین بنگاه‌های اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری است.

ترکی تصریح کرد: مجموعه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی به صورت هدفمند ایجاد شده که سایر مجموعه هتل‌های کشور دارای چنین ویژگی نیستند که از جمله می‌توان به نام و عنوان تجاری مجموعه ایرانگردی که از سال ۱۳۴۲ در کشور رسمیت پیدا کرده اشاره کرد که در اقصی نقاط جهان هم شناخته شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: از دیگر شاخصه‌های این مجموعه می‌توان به نیروی انسانی کارآمد آن اشاره کرد که تعصب و اعتماد و پیوستگی زیادی با هتل‌های ایرانگردی دارند و کمتر در سایر هتل‌های کشور دیده می‌شوند.

ترکی، زنجیره‌ای بودن هتل‌های ایرانگردی با وجود ۴۷ مجموعه هتلی فعال در سراسر کشور را از دیگر ویژگی های مطلوب این مجموعه عنوان کرد که می تواند در جذب گردشگر و افزایش سودآوری آن اثربخش باشد.

او با بیان اینکه «در هیچ کجای جهان، کشوری با پتانسیل و ظرفیت بالای گردشگری مانند ایران وجود ندارد» گفت: بنابراین، مجموعه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی، باید این ظرفیت عظیم جذب گردشگر را مغتنم شمرده و نسبت به ارتقای سطح گردشگری در کشور اهتمام ویژه ای داشته باشد.

وی، نخستین گام از برنامه‌های صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۱۴۰۲ را «ساماندهی هلدینگ‌ها و شرکت های تابعه» عنوان کرد و گفت: این سیاست موجب افزایش سودآوری مجموعه اقتصادی صندوق خواهد شد و اگر هدف ما موفقیت صندوق بازنشستگی است، برای تحقق آن نیازمند یک فعالیت فراملی هستیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، وی با تاکید بر اهمیت برنامه ریزی از سطوح پایین به بالا، خاطرنشان کرد: برنامه‌ای موفق است که از پایین به بالا باشد و تدوین آن از سطح باشد چون قرار است در همان سطح جاری شود و هدفی که مدنظر صندوق است، ایجاد سیستمی است، که آن برنامه را مدیریت می‌کند.

483296