گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری همدان:

1100 تخت به ظرفیت مراکز اقامتی استان اضافه می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به برنامه ریزی هدفمند برای ایجاد زیرساخت ها برای توسعه و رونق صنعت گردشگری استان، گفت: یک هزار و ۱۰۰ تخت به ظرفیت مراکز اقامتی و اقامتگاه های گردشگری سطح استان اضافه می شود.


به دنبال اعلام سخنگوی ستاد ملی کرونا درباره واکسیناسیون گروه جدیدی از مشاغل در مهرماه، معاون گردشگری تایید کرد که همه فعالان گردشگری در ردیف مشاغلی قرار گرفته‌اند که در مهرماه واکسینه خواهند شد.

ایرانگردی با پرسون؛

مکان های دیدنی و حیرت آور یزد

شهر یزد یکی از دیدنی ترین مکان های ایران است که از نظر مختصات جغرافیایی مرکز کشور ایران محسوب می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از برگزاری مراسم روزجهانی جهانگردی در ۸ مهرماه در شهر هورامان تخت با همکاری فرمانداری، شهرداری و شورای شهر، ادارات و نهادهای مختلف شهرستان سروآباد، انجمن ها، تشکل‌ها و معتمدین خبر داد.

در شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه و حج مطرح شد؛

درخواست ارزان شدن هزینه حج از دولت / عراق درباره اربعین تعلل می کند

شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت درحالی که از دولت درخواست کرد برای کاهش قیمت حج اقدام کند، اعلام کرد عراق درباره چگونگی حضور در اربعین به ایران هنوز اطلاع نداده است.

سرپرست هیأت باستان‌شناسی گفت: گمانه‌زنی به منظور پاسخگویی به استعلام و مستندسازی فضای دستکند روستای شمام رودبار به کشف گودال ذخیره‌سازی غلات منجر شد که به دلیل استفاده از این روش ذخیره‌سازی در خاورمیانه در اغلب گزارش‌های تاریخی از آن به عنوان اقتصاد آسیایی یاد می کنند.

عزت‌الله ضرغامی وزیر جدید میراث فرهنگی از امروز این وزارتخانه را تحویل گرفت و رسما آغاز به کار کرد.
معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: همزمانی هفته گردشگری ۱۴۰۰ با مناسبت‌های مذهبی و معنوی ماه صفر فرصتی ویژه برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری مذهبی و معنوی استان‌ها فراهم آورده است.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی:

ریزش تقاضای سفر در پی ترس از کرونا/ قصه شمال فرق می‌کند

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران گفت: در محدودیت‌های کرونا و تعطیلات اخیر، تقاضا و قیمت سفر ریزش داشت. مردم این‌بار ترسیده بودند و مثل همیشه، از سفر استقبال نکردند.

مدیر پایگاه میراث جهانی بم گفت: در حال حاضر با توجه به شیوع کرونا مجموعه تاریخی ارگ بم تعطیل است و امیدواریم در دوران پساکرونا شاهد حضور دوباره گردشگران این بنای تاریخی باشیم.

«مهرپادین» مجموعه‌ای تاریخی در قلب سرزمینی به یادگار مانده از دختر انوشیروان در باغشهر تاریخی مهریز در استان یزد که هر کدام از بناهایش روایاتی جالب و شنیدنی دارد؛ از کُشته‌خانه‌ای که حکایت از قربانیان حمله مغول‌ها دارد تا حسینیه‌ای که روزگاری یک قلعه دفاعی بوده است.
شهر توریستی ونیز قصد دارد از تابستان آینده از مسافران این شهر هزینه ورودی دریافت کند.

معاون گردشگری در نامه‌ای از وزارت بهداشت درخواست کرد مشاغل گردشگری را برای ایمن‌سازی سفر در اولویت واکسیناسیون کرونا قرار دهند. این درخواست حدود یک ماه پیش به وزارت بهداشت ارائه شده، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است.