به زودی افتتاح رویداد ۲۰۲۳ اردبیل با حضور سفرای کشورهای عضو اکو

در سومین نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو در شهر خجند تاجیکستان در سال ۱۳۹۸، اردبیل به‌عنوان پایتخت گردشگری اکو در سال ۲۰۲۳ انتخاب شد که مهمترین اتفاق و رویداد برای استان اردبیل در حوزه گردشگری محسوب می شود.
تصویر به زودی افتتاح رویداد ۲۰۲۳ اردبیل با حضور سفرای کشورهای عضو اکو

به گزارش سایت خبری پرسون، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از افتتاح رویداد ۲۰۲۳ اردبیل هفتم اردیبهشت ماه با حضور سفرای کشورهای عضو اکو، خبرنگاران بین‌المللی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مقامات عالی استانی و سایر مقامات و رایزنان اقتصادی و اصحاب رسانه خبر داد.

حسن محمدی ادیب، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل پنجم اردیبهشت در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به انتخاب استان اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۳ میلادی اظهار کرد: در سومین نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو در شهر خجند تاجیکستان در سال ۱۳۹۸، اردبیل به‌عنوان پایتخت گردشگری اکو در سال ۲۰۲۳ انتخاب شد که مهمترین اتفاق و رویداد برای استان اردبیل در حوزه گردشگری محسوب می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان کرد: سفرای کشورهای عضو اکو به همراه سفیران کشورهای رومانی، صربستان، بلغارستان و چین فردا در اردبیل حضور خواهند داشت که برنامه بازدید از منطقه نمونه گردشگری فندقلو، گردنه حیران، مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی و شهر سرعین را در دستور کار داریم.

محمدی ادیب تصریح کرد: افتتاحیه این رویداد روز پنج شنبه هفتم اردیبهشت در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل با حضور سفرای کشورهای عضو اکو، خبرنگاران بین‌المللی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مقامات عالی استانی و سایر مقامات و رایزنان اقتصادی و اصحاب رسانه رأس ساعت ۹:۳۰ آغاز و همراه با سخنرانی برخی مقامات و اجرای برنامه های مختلف برگزار خواهد شد.

وی افزود: بعد از ظهر روز افتتاحیه نشست‌های تخصصی و اقتصادی به منظور تبیین فرصت‌های سرمایه گذاری در بخش گردشگری اردبیل و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی برگزار خواهد شد که در این نشست علاوه بر سفرای کشورهای عضو اکو، رایزنان اقتصادی سفارت‌خانه‌های این کشورها به همراه کشورهای صربستان، رومانی، بلغارستان و هیئت اقتصادی چین حضور خواهند داشت.

محمدی ادیب ضمن اشاره به اینکه برگزاری این رویداد صرفاً متوجه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل نیست گفت: برگزاری این رویداد مشارکت همه دستگاه های اجرایی، اقشار مختلف مردم، نهادها و موسسات مردمی، اصحاب رسانه، کارشناسان و متخصصان امر و سایر بخش های دولتی، خصوصی و عمومی را طلب می‌کند تا رویدادی در شأن و منزلت استان اردبیل برگزار کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اظهار کرد: روز جمعه هشتم اردیبهشت میهمانان خارجی و سفرای کشورهای عضو اکو در جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر مغان که در جعفرآباد برگزار خواهد شد حضور یافته و پس از این مراسم بازدید از مجتمع کشت و صنعت و دامپروری مغان به عمل خواهد آمد تا با این ظرفیت مهم اقتصادی و تولیدی نیز آشنا شوند.

وی بیان کرد: ۲۳ خبرنگار بین المللی از کشورهای مختلف جهان اعم از اسپانیا، انگلستان، نیوزلند، عراق، روسیه و سایر کشورها دعوت شده تا علاوه بر پوشش بین‌المللی این رویداد، ایجاد کانال‌های ارتباطی با رسانه های داخلی و استانی نیز برای همکاری در پوشش‌های برنامه‌های آتی این رویداد و معرفی جاذبه ها و ظرفیت‌های گردشگری استان اردبیل ایجاد شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: وجود سفرا و رایزنان اقتصادی و همچنین حضور رسانه‌های بین المللی دو نقطه عطف مهم برای اثربخشی و اخذ نتایج مثبت از برگزاری این رویداد در استان اردبیل می‌باشد.

محمدی ادیب ضمن اشاره به برخی از اقدامات عمرانی در سطح شهر اردبیل بیان کرد: طی هماهنگی‌های به عمل آمده، طراحی ورودی‌های شهر اردبیل تکمیل و در حال اخذ تاییدیه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور هستیم.

منبع: ایسنا

482248