گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

شرح ماموریت معاون جدید گردشگری؛

از اکسپو دبی تا ویزای ایران

معاون جدید گردشگری قدرت گرفتن جایگاه گردشگری، تسهیل ورود گردشگران خارجی با از سرگیری صدور ویزا و تحریک تقاضا در سفرهای داخلی و خارجی را سه ماموریت اصلی خود اعلام کرد.

بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی اصفهان از پر شدن صندلی‌های پروازی خود و بلیت‌های یک طرفه به نجف تا ۴ مهر ماه خبر می‌دهند و می گویند اگر هنوز قصد سفر به عراق دارید از ۶ مهر ماه نیز بلیت‌ها یک طرفه صادر می‌شود.

مقتدایی با ارسال نامه‌های جداگانه‌ای تاکید کرد؛

پروازهای اربعین سامان دهی شود

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نامه‌های جداگانه‌ای به سرپرست سازمان هواپیمایی کشور، رئیس سازمان حج و زیارت، فرمانده نیروی انتظامی و مدیرعامل شرکت پست بر لزوم افزایش پروازهای اربعین و همچنین تسریع در صدور و ارسال گذرنامه برای سفر اربعین تاکید کرد.

توصیه معاون استاندار خراسان رضوی به زائران امام رضا(ع)؛

لزوم رعایت مصوبات ستاد کرونا جهت جلوگیری از وقوع پیک ششم در مراسم دهه پایانی صفر

معاون هماهنگی و مدیریت اموز زائران استانداری خراسان رضوی گفت: بر اساس اظهار نظرهای کارشناسان حوزه بهداشت مبنی بر احتمال وقوع پیک جدید کرونا از اواخر مهر ماه، تاکید داریم که مردم به مصوبات ستاد کرونا عمل کنند تا مراسم‌ دهه پایانی صفر باعث شیوع بیماری و بروز پیک جدید در کشور و استان نشود.
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی، تاکید کرد: جمع‌بندی اخیر در ستاد مرکزی اربعین حسینی مبنی بر این بود که کسانی به راهپیمایی اربعین حسینی اعزام شوند که حتماً دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند.

کمیته عالی مقابله با کرونا در سلطنت عمان، محدودیت قرنطینه هتلی برای سفر اتباع ایرانی به این کشور را لغو کرده است و از این پس اتباع جمهوری اسلامی ایران همانند اتباع سایر کشورها با داشتن گواهی تزریق دو دوز واکسن کرونا مورد تایید وزارت بهداشت عمان می توانند به عمان سفر کنند .

مدیر موزه هنرهای تزئینی ایران، با اعلام خبر بازگشایی موزه هنرهای تزئینی اصفهان از هنرمندان دعوت کرد آثار خود را در نمایشگاه موقت این موزه، به صورت رایگان به نمایش بگذارند.

همدان از لحاظ جمعیت چهاردهمین شهر پرجمعیت ایران به‌شمار می‌آید و در مرداد سال ۱۳۸۸ به عنوان یکی از کلان‌شهرهای ایران معرفی شد.
ارومیه یکی از کلان‌شهرهای ایران، مرکز استان آذربایجان غربی و شهرستان ارومیه در شمال غربی ایران که در منطقه آذربایجان واقع شده است.
معاون فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به اینکه برنامه‌های اربعینی حرم با 18 عنوان در 6 حوزه مراسم، رسانه، فرهنگی، بین‌الملل و موکب دنبال می‌شود، گفت: تلاش ما این است که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بتوانیم میزبان زائران در قم و خدمت‌رسان زائران اربعین در مسیر نجف به کربلا باشیم.
نماینده ولی ‌فقیه در امور حج و زیارت پیشنهاد کرد: جاماندگان این سفر می‌توانند هزینه سفر خود را برای کمک به نیازمندان و آزادی زندانیان اختصاص دهند.

رأی بالایی از مجلس گرفته و دیگر صبحانه خود را نه با چهره‌ها، بلکه با معاونان و مشاورانش در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی می‌خورد.