گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

اجرای طرح واکسیناسیون عمومی و صدور ویزای توریستی، نویدی برای فعالان گردشگری است که حالا باید خلاقیت خود را برای دوران پساکرونا به کار گیرند و در بازارهای جهانی برای جذب گردشگران رقابت کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از افتتاح دبیرخانه رویداد گردشگری ساری۲۰۲۲ در غرب مازندران خبر داد و گفت: این دبیرخانه قرار است علاوه بر پیگیری اهداف رویداد ساری۲۰۲۲ در غرب استان، مقدمه هم‌افزایی گردشگری بین‌المللی را برای بازدید از ظرفیت‌های استان فراهم کند.
فعالان گردشگری معتقدند: باید دیپلماسی در وزارت امورخارجه انجام شود ولی تاکنون هیچ سفیری در زمینه دیپلماسی گردشگری فعالیتی نداشته است درحالی که باید این بستر در سفارتخانه‌های ایران ایجاد شود.

به مناسبت هفته گردشگری؛

بازدید از برج میلاد نیم بها شد

همزمان با هفته گردشگری، نیم‌بها شدن بازدید از برج میلاد محقق شد و برج میلاد برای گردشگران این مجموعه در روز‌های مشخص تخفیف‌های ۵۰ درصدی بازدید را در نظر گرفته است.
سخنگوی ستاد مرکزی اربعین:

بازگشت زائران اربعین ظرف سه روز آینده

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: بر اساس تجارب سال های گذشته پیش بینی می‌کنیم که ظرف سه روز آینده تعداد زیادی از زائران اربعین حسینی به کشور بازگردند.

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران؛

مردم از سفر به شمال پرهیز کنند!

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: از مردم تقاضا داریم با سفرهای گسترده تفریحی به شمال کشور اجازه ندهند تا موج جدیدی از بیماری آغاز شود.
یکی از زیرساخت‌های نوآورانه‌ای که چند سالی است به عنوان یک فرصت ارزشمند برای توسعه زمین‌گردشگری مورد توجه قرار گرفته، ژئوپارک‌ها هستند؛ ژئوپارک‌ها چه کارکردی دارند و چگونه می‌توانند از زمین، ارزش افزوده و اشتغال خلق کنند؟

دبیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین:

مرز مهران بسته است؛ مردم به شایعات توجه نکنند

دبیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین حسینی، با اشاره به برخی از اخبار منتشر شده در طی ساعات اخیر در فضای مجازی مبنی بر اینکه مرز مهران برای سفر زائران اربعین حسینی به عراق باز شده‌است، گفت: این شایعات صحت ندارد، مرز مهران و دیگر مرزها کماکان بسته‌است و هیچگونه تصمیم‌گیری جدیدی برای بازگشایی مرزها انجام نشده‌است.

گردشگری با دو مفهوم ایرانگردی و جهانگردی و با دو مخاطب گردشگر داخلی و خارجی برای همه ملت‌ها و کشورها تعریف می‌شود.

در دیدار رییس سازمان حج و امام جمعه نجف مطرح شد؛

کمبود و گرانی در حمل‌ونقل زائران اربعین

رییس سازمان حج و زیارت در دیدار با امام جمعه نجف، با اشاره به برخی نارضایتی‌های زائران، درخواست کرد مشکل حمل و نقل در داخل عراق با توجه به محدودیت وسایل نقلیه و هزینه گزاف آن حل شود.

نه سلطان است، نه مافیا، یک سازمان است که شرکت های بسیاری در زیرمجموعه اش فعال هستند و هر سال چند بار به بهانه ها و انحاء مختلف قیمتها را افزایش می دهند. سازمانی به نام سازمان هواپیمایی کشور. تاکنون هم در عمل هیچ یک از قوا نتوانسته اند یک بار برای همیشه مانع رفتارهای غیرقانونی شرکت های زیر مجموعه این سازمان شوند با وجودی که دستگاه های نظارتی هر از گاهی تذکرات لازم را داده اند و دود این تخلفات هم مستقیما در چشم مردم می رود.