کوچک ترین کشورهایی که نمی دانستید وجود دارند

کشورهایی در دنیا وجود دارند که علی‌رغم مساحت بسیار کم گنجینه‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی را در خود جای داده‌اند. بنابراین فراموش کردن وجود آن‌ها چندان شایسته به نظر نمی‌رسد.
تصویر کوچک ترین کشورهایی که نمی دانستید وجود دارند

به گزارش سایت خبری پرسون، در این مطلب به معرفی کشورهای کوچکی پرداختیم که احتمالا نمی‌دانستید وجود دارند‌.

آندورا

این کشور که در کوه‌های پیرنه بین فرانسه و اسپانیا قرار دارد، یک مقصد جذاب و کمتر شناخته شده برای گردشگران علاقمند به طبیعت کوهستانی به شمار می‌رود. روستاهای جذاب، تفریحات زمستانی و میراث فرهنگی غنی از جمله کلیسای سنت جوآن دی کازلس از دیگر جاذبه‌های این کشور به شمار می‌روند.

سیشل

سیشل در واقع مجموعه‌ای از جزایر واقع در اقیانوس هند است که جاذبه‌های شگفت‌انگیزی را ارائه می‌دهد. گردشگران می‌توانند در این کشور از گشت و گذار در ساحل، غواصی با مرجان‌ها، دیدار با لاک‌پشت‌های غول‌پیکر و بازدید از برج ساعت و پارک ملی سرسبز لذت ببرند.

سنت وینسنت و گرنادین‌ها

این کشور جزیره‌ای کوچک واقع در دریای کارائیب، به دلیل نزدیکی به لا سوفیر و داشتن باغ‌های گیاه‌شناسی باشکوه معروف است. در جزیره‌های کوچک‌تر، بازدیدکنندگان می‌توانند از ورزش‌های دریایی مانند قایق‌رانی و غواصی لذت برده یا فقط در سواحل آرامی مانند توباگو کیز استراحت کنند.

گرنادا

گرنادا واقع در شرق دریای کارائیب، همچنین با لقب «جزیره ادویه» شناخته می‌شود و در کنار مناظر سرسبز، از ادویه‌های معطر و مردم محلی مهمان‌نواز بهره‌مند شده است. بازدید از قلعه تاریخی جورج و ساحل پرجنب‌وجوش گراند آنس، گشت و گذار در مزرعه جوز هندی یا کاکائو، امتحان کردن غذاهای محلی و تماشای آبشار خیره‌کننده آناندیل از جمله جاذبه‌های این جزیره به شمار می‌روند.

مالت

مجمع الجزایر کوچک مالت در دریای مدیترانه قرار دارد که با داشتن معابد باستانی متعدد یک جواهر تاریخی به شمار می‌رود. از جمله میراث جهانی یونسکو در این کشور می‌توان به معابد دوران نو سنگی، شهر قرون وسطایی مدینا و خیابان‌های پر جنب و جوش والتا اشاره کرد‌. بازدیدکنندگان همچنین از غذاهای لذیذ مدیترانه‌ای، سواحل آفتابی زیبا و جشن‌های سنتی آن لذت می‌برند.

منبع: کاماپرس

506025